Re: Spam i crossposting (najwieksza plaga usenetu?)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 10 Feb 1997 - 14:16:38 MET

Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
: Marcus Kline wrote:

: > Pomimo ze nadmierny crossposting (20 i wiecej listow) jest
: > uwazany za spam (http://www.vix.com/spam/) to jest to teraz
: > niezauwazalne przez wiekszosc normalnych mail readers i zupelnie
: > nieszkodliwe dla czytelnikow ktorzy beda zawsze widziec tylko
: > jedna kopie, chyba ze sobie ustawia "reader" tak aby czytal te
: > powtarzajace sie jednakowe kopie. Podobnie tylko jedna odpowiedz
: > czytelnik czyta a nie tyle ile grup ja zawiera.
: >
: > Wysylanie tego samego listu (lub nieco zmienionego aby zostal
: > uznany za inny przez przegladarki) do roznych grup osobno po to
: > aby zmusic czytelnikow do manualnego kasowania powtarzajacych sie
: > listow jest po prostu chamstwem i zasluguje na potepienie.
Dokładnie tak.

: Co racja, to racja. Poniewaz moj Netscape niestety pokazuje mi na
: newsach wszystkie crosspostowane kopie, nie zauwazylem roznicy.
: Prze[praszam, na przyszlosc bede o tym pamietal.

Takich newsreaderów (wadliwych, tzn. nie rozpoznających
crosspostingów) jest więcej (np. mój tin tak ma), ale to jest jedna
strona medalu - druga to ta, że crossposting nawet do 100 grup na
dysku istnieje tylko w jednej kopii, reszta to tylko linki do tej
jednej. A posting wysłany osobno do 100 grup zajmuje 100 razy więcej
miejsca... z punktu widzenia administratora servera newsów różnica
dość zasadnicza.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center