Re: Spam i crossposting

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Sun 09 Feb 1997 - 07:09:05 MET

Jaroslaw Lis wrote:

> On 8 Feb 97 20:28:13 GMT, sqlasek_at_snack.p.lodz.pl (Piotr Skulski)
>
> O ile dobrze pamietam - to tam byla drobna niescislosc statystyczna:
> rozeslij list do 1000 ludzi, ale z informacja ze jesli chca otrzymywac
> dalsze informacje na dany temat, to niech zapisza sie pod adres ....
> Wtedy zobaczymy, ile z tych 999 naprawde sie takie 'informowanie'
> spodobalo.
> Moze spodobalo sie zaledwie 100, a 900 ma ochote zebys wiecej tego nie
> robil, a 899 ten pierwszy raz Ci wybaczylo..

To nie jest kwestia wybaczenia, tylko komunikacji. I niezaleznie od tego
ilu ludzi mi 'wybaczylo' lub nie, to:

- jezeli moje postepowanie spelnia definicje naduzycia sieci, to ten
jeden niezlomny niech sie zwroci do mojego providera albo administratora
mojego servera i niech zaprotestuje.

- jezeli natomiast zareaguje w sposob nieetyczny, to witamy w klubie.

> A co bys powiedzial, gdyby nagle zaczelo byc listow 500, w czym
> niechcianych 430? Wypisalbys sie z takiej listy? Inni pewnie tez, wiec
> zrobilibyscie nowa liste ze wspolczynnikiem 100-30 ... ktora pewnie
> zaraz zamienila by sie w 500-430.

Calkowicie zgodne z prawda. No i co? Z ilu list sie wypisales w ostatnim
polroczu? Bo ja z dwoch: POLAND-L i s.c.p. I to nie z powodu reklam....

> Ty sie z list mozesz wypisac ... a mnie sie zdarza dostawac reklamy
> adresowane bezposrednio do mnie, a prywatny adres, a raczej na 1000
> prywatnych adresow.
>
> Ale przeciez ... czy rozeslanie jednego listu do 1000 osob to jakis
> spam, czyz wolno na to zareagowac odwetowo?

ROTFM ;-)))
(...)

> Ale te reguly byly ustalone: zadnych reklam. Co prawda z innych
> powodow i zupelnie przestarzalych...

ROTFM ;-)))

> Wiesz co - ja cie chyba naprawde zapisze na 200 grup:-). Po angielsku
> to sie nawet krocej odpowiada, zadne tam 'prosze....', tylko 'signoff
> xxx'.

Jak mi ktos taki numer zrobi, to bede wiedzial, ze to Ty. ;-)))

> Moze jeszcze nie czujesz skali problemu - ciagle mowisz o oszczednym i
> nienaduzywajacym sieci reklamowaniu, a w tym kraju jest pare tysiecy
> biur podrozy, ktore na pl.rec.travel przed feriami i wakacjami bardzo
> chetnie przesla kazda swoja oferte. Jeszcze wiecej jest firm
> komputerowych, ktore bardzo chetnie co dwa tygognie na pl.comp.pecet
> wysla "Odwiedz nas - Nowe nizsze ceny, Chelm, ul. Wojewodzka 1". I
> tutaj tez wysla, bo modemy przeciez tez potanialy - a to grupa
> wlasciwa.

To sie sklada skarge do providera.

> A tak przy okazji - gdzie Ty tam znalazles stwierdzenie, ze wolno Ci
> sie w ogole reklamowac na newsach? Chocby pojedynczym listem na
> pojedyncza grupe?

ROTFM ;-)) dla ulatwienia: http://www.vx.com/spam/dweebs.html ostatni
akapit (cierpliwosci nie starczylo?)

> Ale szyby w domu masz? I moze Ci jakis dzieciak pilka wybic? No to
> wiesz, ze pilke musisz dziecku oddac, krzyczec na niego nie wolno, bo
> sie jeszcze narobi psychoz, zatrzymywac Ci go tez nie wolno - wolno Ci
> wezwac policje celem ustalenia personaliow sprawcy i wytaczac
> roszczenia cywilne. A kodeks karny warto czytac jak sie dopuscisz
> jednego z wyzej wymienionych przestepstw - dowiesz sie ile Ci za to
> grozi :-).

O stosowaniu zasad prawnych bez drogi sadowej pisalem wczesniej.
Zapraszam do lektury.

(...)

> Za sig nie. Ale jak sie kiedys pojawi identyczny w tresci posting
> reklamowy, to nie dziw sie, ze moge zle skojarzyc i pomysle ze go juz
> wczoraj widzialem, i przedwczoraj i chyba autorowi trzeba dobitniej
> przetlumaczyc, ze listow z reklamami to 'my' tu nie chcemy. Pomylka,
> przypadek.
>
> J.

Jak sie zdarzy taka - oczywiscie anonimowa - pomylka, to tez bede
wiedzial, kogo pytac.

--
Uzywasz programow shareware?
Zarejestruj je!!! Juz mozna to zrobic w Polsce!!! U mnie!!!