Re: Spam i crossposting

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 07:48:45 MET

Tomasz Leszczynski wrote:

> On 7 Feb 97 at 15:25, Jaroslaw Rafa pisal(a):

> IMHO maja do tego pelne prawo. Internet to zbior roznych serwisow
> ktore maja swoich wlascicieli i ci wlasciciele moga z nimi robic co
> chca czyli bronic np. uzytkownikow przed spamem tak jak czlowiek moze
> bronic sie przed pobiciem (z czego nie wynika ze sam moze innych
> obijac).

Tak, ale problem jest, jezeli _wlasciciel_ serwisu X probuje wplywac na
uzytkownikow serwisu Y, i to bezposrednio. A wszelkie zastraszanie,
bombardowanie i inne nekanie tak wlasnie przebiega.

> No tak. Tu jest problem. Bo nawet zakladajac, ze uzytkownicy zycza
> sobie kasowania spamu to co bedzie jak zazycza sobie zeby na przyklad
> kasowac postingi jakiegos pana X czy Y??? Ciekawe.

Uzytkownicy serwisu moga sobie tego zazyczyc i administrator powinien to
spelnic (vide niedawno Dziennikarz)

> P.S. Jak bedziemy mieli SCISLE reguly postepowania to spamerzy beda
> wynajdywac luki w regulach. A teraz nie moga hehehe bo sa tepieni na
> podstawie domnieman a nie scislych przepisow...

Zasada jest prosta: Scisle przepisy, plus uczciwe zasady rozstrzygania
przypadkow 'watpliwych'.

A co do zwiazkow Internetu ze zwyczajnym zyciem: Sa bardzo silne. Jezeli
jestes uczciwy, to jestes uczciwy wszedzie i zawsze. Jesli nie, to nie.
To czy oberwe od kogos palka, czy mailem robi roznice tylko lekarzowi.
Bandzior jest bandziorem niezaleznie od narzedzi jakich uzywa.

--
Uzywasz programow shareware?
Zarejestruj je!!! Juz mozna to zrobic w Polsce!!! U mnie!!!