Re: Spam i crossposting

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 07 Feb 1997 - 15:21:18 MET

Dnia 6 Feb 97 o godz. 23:28, Tomasz Leszczynski napisal(a):

> definicji spamu bedzie tyle ile definicji pornografii. Najlepiej zeby
> indywidualny uzytkownik nic nie robil, ewentualnie naciskal na
> providera zeby spam likwidowal lub wybieral providerow ktorzy
> obiecuja ze u nich spamu NIET :-) To chyba najlepsze na spamerow
> lekarstwa.
Jak najbardziej sie zgadzam.
Jezeli ktos ma prawo COKOLWIEK robic ze spamem to tylko provider spamera.

> zostalem po paru minutach wywalony z irc'a z informacja, ze moj
> provider otrzyma stosowna informacje, ze jestem cham, cep i w ogole
> i zebym pewnie juz sobie szukal innego providera. Ten kto to zrobil
> ani nie mial uprawnien prokuratora, ani sedziego ani kata. W
> normalnej sytuacji musialoby byc dochodzenie, dowody itp. a tak,
> szast prast i klopot z glowy.
Co znaczy szast, prast i klopot z glowy? Szast, prast i wywalili cie z irca?
To ty wez przenies te reguly do normalnego zycia. Szast, prast idz wtlucz
facetowi, ktory to zrobil. Moim zdaniem bedzie to dokladnie kopia jego
sposobu postepowania. I jezeli uwaza za normalne ze ciebie wywalil z irca to
NIE POWINIEN MIEC PRETENSJI o to, ze zostal za to pobity. Jak prawo dzungli
to prawo dzungli...

> Powtorze, ze moim zdaniem uzytkownik W ZADEN SPOSOB nie powinien
> reagowac na spam, poza moze wstawieniem spamera do kill file'a jesli
> byl to spamer nieswiadom wlasnego spamingu i spamowal z wlasnego
> konta (bez urazy).
Jak najbardziej zgoda.

> Dlatego nie ma
> sensu reagowac na spam. Zostawmy te robote ludziom ktorzy dzialaja
> pieterko albo kilka wyzej, maja wieksze srodki, czasami wieksza
> wiedze :-) i tez nie lubia spamu (na szczescie).
O nie! Ja samozwanczych egzekutorow nie chce w Internecie tak samo, jak
prawnikow.
Nie "zostawiajmy tej roboty" nikomu. Jedyne, co IMHO WOLNO zrobic, to napisac
do providera tego osobnika, ktory wyslal spam. Zadne tam kasowanie spamow...

> I nie wolajmy o
> prokuratorow i sedziow w Internecie bo za nimi przyleza tu prawnicy
> i pozostanie sie wyniesc na biegun.
A tu masz 500% racji.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa