Re: Ile zl za domene?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 15:10:54 MET

Dnia 5 Feb 97 o godz. 23:16, WebP_at_rtner napisal(a):

> NASK to drugi urzad kontroli publikacji i widowisk. Mlodszym
> uzytkownikom sieci przypomne, ze tak nazywala sie cenzura. W NASKU
> wymyslili sobie regulamin
E no, nie przeginaj. Moze ja tobie przypomne, ze glosy o uregulowanie w jakis
sposob zasad nazewnictwa domen w Polsce pojawiaja sie co jakis czas od
roznych ludzi. Swego czasu na tej wlasnie liscie byla ogromna dyskusja, a
wlasciwie klotnia na ten temat. NASK poprosil o ustalenie pewnych
"wytycznych" i obiecal sie do tego dostosowac. Niestety nie udalo sie
wypracowac zadnego rozsadnego porozumienia, bo kazdy sie upieral przy swoim.
No to NASK wzial sie za to sam i zrobil po swojemu...
> i nie chca rejestrowac pod PL domen jesli
> instytucja nie ma oddzialow na terenie kraju.
No i bardzo slusznie, IMHO. Po co takiej instytucji domena w .pl? Wiele osob
jest przeciwnych *w ogole* istnieniu domen bezposrednio w .pl. NASK zdaje sie
chcial zrobic tak zeby "wilk byl syty i owca cala" ;-). Niestety, to zwykle
nie wychodzi.
> W regulaminie pisza tez,
> ze nie rejestruja domen bedacych haslami reklamowymi. Widac wszystko
> mozna <zalatwic>, bo zarejestrowano czasnaeb.com.pl
Po pierwsze, czasnaeb.com.pl zarejestrowano zanim NASK wprowadzil ten
regulamin (m.in. wprowadzil go wlasnie z powodu tej domeny). Po drugie, IMHO
w .com.pl (ale tylko w .com.pl, bron Boze nie w .pl) powinni jednak takie
domeny rejestrowac.
Mnie by bardziej interesowalo, czy w tym regulaminie jest stwierdzenie, ze
nie beda rejestrowac domen bedacych rzeczownikami pospolitymi - chyba wszyscy
pamietamy jeszcze sprawe domeny gazeta.pl.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl