Re: Ile zl za domene?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 16:46:29 MET

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>E no, nie przeginaj. Moze ja tobie przypomne, ze glosy o uregulowanie w jakis
>sposob zasad nazewnictwa domen w Polsce pojawiaja sie co jakis czas od
>roznych ludzi. Swego czasu na tej wlasnie liscie byla ogromna dyskusja, a
>wlasciwie klotnia na ten temat. NASK poprosil o ustalenie pewnych
>"wytycznych" i obiecal sie do tego dostosowac. Niestety nie udalo sie
>wypracowac zadnego rozsadnego porozumienia, bo kazdy sie upieral przy swoim.

bo zabraklo jednego, podstawowego elementu. sondazowego glosowania,
a wlasciwie sondazowej ankiety aby to wszystko podsumowac.

>No to NASK wzial sie za to sam i zrobil po swojemu...

dobrze ze chociaz tyle. szkoda tylko ze nie ustalil, ze jesli
charakter firmy (domeny) odpowiada jednej z domen funkcjonelnych/regionalnych,
to firma nie ma prawa do zalozenia domeny bezposrednio w pl.* . co nie
oznacza, ze nie ma prawa wogole do zalozenia swojej domeny, wrecz przeciwnie.
ma. to na tej samej zasadzie, ze parkowac samochod mozna, ale nie w
garazu sasiada :)))

>chcial zrobic tak zeby "wilk byl syty i owca cala" ;-). Niestety, to zwykle
>nie wychodzi.

wlasnie. tu sie nask po prostu "pomylil". jest pl.com ? jest. i tam
jest miejsce na firmy.

czasnaeb byl zarejestrowany przed ustaleniem zasad. traktuj to jako
wypadek przy pracy. a co powiesz na domene "pomarancze-z-hurtexu.com.pl" ?
fajne nie ? a na tym by sie niestety skonczylo.

>pamietamy jeszcze sprawe domeny gazeta.pl.
>Pozdrowienia,

oj az za dobrze. do tej pory ten potworek wisi na sieci.