Re: Ile zl za domene?

Autor: WebP_at_rtner
Data: Tue 06 Feb 1996 - 23:14:02 MET

Jaroslaw Rafa wrote:

> E no, nie przeginaj. Moze ja tobie przypomne, ze glosy o uregulowanie w jakis
> sposob zasad nazewnictwa domen w Polsce pojawiaja sie co jakis czas od
> roznych ludzi.

Nie przeginam. System, w ktorym o nazwie domeny decyduje urzednik jest
systemem chorym. Wystarczy wprowadzic sensowna gradacje finansowa i
bedzie OK. Na przyklad za domene PL 2 tys. zl ,a za pozostale 200 zl i
mniej.

>Swego czasu na tej wlasnie liscie byla ogromna dyskusja, a
> wlasciwie klotnia na ten temat.

Tak, wiem. Dlatego nie chcialbym ponownie wkladac kija ...

> No i bardzo slusznie, IMHO. Po co takiej instytucji domena w .pl?

Dlatego, ze CHCE i STAC JA NA TO.

>Wiele osob jest przeciwnych *w ogole* istnieniu domen bezposrednio w .pl. NASK zdaje >sie chcial zrobic tak zeby "wilk byl syty i owca cala" ;-). Niestety, to zwykle
> nie wychodzi.

Skoro jest domena pl to jako obywatel powinienem MIEC MOZLIWOSC
uzyskania w niej domeny, tymczasem jestem szykanowany zakazami. To jest
wlasnie internetowa cenzura, ktora - jak sadze - mozna jeszcze obalic
przed sadem.

> Mnie by bardziej interesowalo, czy w tym regulaminie jest stwierdzenie, ze
> nie beda rejestrowac domen bedacych rzeczownikami pospolitymi - chyba wszyscy
> pamietamy jeszcze sprawe domeny gazeta.pl.

Ten regulamin powinno wyrzucic sie na smietnik wlasnie dlatego, ze nie
mozna rejestrowac rzeczownikow pospolitych i hasel reklamowych w
domenie. Powinien trafic na smietnik takze dlatego, ze wczesniej mozna
to bylo uczynic.

osa