Re: Ile zl za domene?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 15:16:04 MET

Dnia 6 Feb 97 o godz. 9:18, Gregory BRZESKI napisal(a):

> Sam koszt rejestracja w domenie funkcyjnej (com.pl, org.pl, net.pl etc)
> wynosi 150 PLN + 7% VAT, w domenie ogolnopolskiej wynosi 300 PLN + 7%
> VAT. Musi sie Pan takze liczyc z kosztami za skonfigurowanie serwera DNS
> dla Pana domeny, utrzymanie domeny na serwerach (primary i secondary)
Zaraz! Primary to zwykle robi sie u siebie... Secondary to faktycznie
wypadaloby miec gdzies na zewnatrz...
> DNS, a takze z kosztami zainstlowania i utrzymania serwera wirtualnego
> aby otrzymac adres www.domena.pl.
Po co od razu musi byc wirtualny? Zwyklego to nie mozna?
> Czesc dostawcow Internetu takze
> pobiera oplay za kazde konto pocztowe ktore znajduje sie w domenie.
Co to za nonsensy? Wykupuje sobie linie dzierzawiona od providera,
rejestruje domene, stawiam komputer unixowy, na nim demona httpd, i mam
wlasny, zwykly a nie wirtualny serwer WWW i tyle kont pocztowych ile mi sie
zywnie podoba. Od providera kupuje *tylko IP* i on nawet nie musi wiedziec
ile mam kont na swoim serwerze.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl