Re: Internet w kablowce.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 21 Nov 1996 - 16:51:34 MET

Dnia 21 Nov 96 o godz. 1:42, S.D. napisal(a):

> Poza tym modemy kablowe sa
>
> Proste:po kablu video od servera do usera, po telefonicznym od usera do
> servera.
> Do uploadu wystarczy zwykle te 14.4.....

Co ty? Nie wiesz jak TCP/IP dziala?
W tym protokole nie ma transmisji tylko w jedna strone. Zebys mogl cokolwiek
sciagac z serwera, twoj komputer musi zwrotnie wysylac potwierdzenia
pakietow. Dlatego kanal *musi* byc dwukierunkowy.
Moze by sie i dalo po stronie serwera skonfigurowac TCP/IP jakos tak
dziwacznie (to juz sie musza czarodzieje od unixa wypowiedziec... ;-)), zeby
odpowiedzi przyjmowal zupelnie z innego interfejsu sieciowego, tzn. np.
wysylal po eth0, a odpowiedzi dostawal po sl0 (analogiczna, tylko odwrotna
konfiguracja musialaby zreszta dzialac po twojej stronie), ale nawet jezeli
byloby to realne, to to podwaza caly sens internetu przez kablowke - bo mialo
byc *niezaleznie* od telefonu, a tu i tak musisz wisiec na telefonie przez
caly czas polaczenia. Nonsens.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl