Re: Problemy ze smieciami na 0202122

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Tue 15 Oct 1996 - 13:43:53 MET DST

On Tue, 15 Oct 1996, Rafal Maszkowski wrote:

> [...]
> : Oczywiscie to sa tylko propozycje ministra i tutaj jest wlasnie miejsce
> : na negocjacje.
>
> Dodatkowy element: jeżeli państwo przyznaje TP SA dodatkowe zyski
> właśnie z tytułu obsługi central międzymiastowych i międzynarodowych
> (zakazując innym instalowania takich central) to równoczęsnie powinno
> wpłynąć na TP SA żeby się podzieliło tą rentą monopolistyczną. Oczywiście
> są to dodatkowe niepotrzebne negocjacje, ale tak już mamy skonstruowane
> przepisy, że nie da się bez piętrowych komplikacji, a komplikacja pierwsza
Panstwo nie przydziela ZADNYCH a nie tylko dodatkowych srodkow na
dzialalnosc TP S.A.
Natomiast (to cytat z ministra Zielinskiego) po to urzymuje monopol w
sferze polaczen m/m i m/n ( bo tylko taki monopol jest w Polsce) zeby
narodowy operator mial za co sfinansowac ambitne programy jak np. budowa
krajowej sieci SDH. Tu musi byc gwarancja wplywow, zeby BANKI zechcialy
sfinansowac inwestycje warta 2 bln. starych zlotych.
Naprawde operator majacy 6 mln. abonentow jest zbyt maly by to udzwignac
i dlatego smiesza mnie rady pracownika operatora w Stanach, majacego 80
mln. abonentow, zeby TP S.A. jeszcze podzielic.
Podzielam zdanie ze takie sztuczne stworzenie konkurencji byloby dobre
dla abonenta (jak kazda konkurencja) ale nie dla ogromnego programu
restrukturyzacji polskiej telekomunikacji.
Zeby udzwignac takie rzeczy potrzebna jest duza firma.
Natomiast konkurencja w pewnym
stopniu juz jest (zarowno operatorzy lokalni jak i telefonia komorkowa)
a w duzym stopniu sie tworzy (poczytajcie ile chce zainwestowac w Polski
rynek Netia).

Pozdrawiam.
                                Konrad