Modemy nie na linie dzierzawiona?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 09 Oct 1996 - 22:42:49 MET DST

W roznych czasopismach komputerowych pojawiaja sie ostatnio dosc
czesto testy modemow. Niejednokrotnie mozna w takich testach
przeczytac sformulowanie, ze modem taki-to-a-taki "nie moze pracowac
na linii dzierzawionej" czy tez "nie nadaje sie do pracy na linii
dzierzawionej". Chcialem sie Was zapytac, jak interpretowac takie
sformulowanie, gdyz bardzo mnie ono dziwi. W koncu przeciez linia
dzierzawiona pod wzgledem parametrow technicznych nie rozni sie
niczym od komutowanej (a nawet jezeli sie rozni, to zwykle na
korzysc), wiec dlaczego modem ktory pracuje na liniach komutowanych
ma nie pracowac na dzierzawionych?
Rozumialbym gdyby chodzilo o czterodrut, tzn. ze modem taki-to-a-taki
nie potrafi pracowac na linii czterodrutowej, ale przeciez wiekszosc
typowych linii dzierzawionych to nie czterodruty, tylko zwykle pary!
Interesuje mnie to, bo przymierzam sie do podciagniecia sobie linii
dzierzawionej do domu i bede stal przed koniecznoscia zakupu modemow.
Myslalem o USR Sportsterze, bo jest stosunkowo tani a dobry, ale
wlasnie w jakims pismie wyczytalem ze "nie nadaje sie do linii
dzierzawionych".
Moglby mnie ktos oswiecic o co tu chodzi?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl