Re: Modemy nie na linie dzierzawiona?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 10 Oct 1996 - 15:52:46 MET DST

Dnia 10 Oct 96 o godz. 15:40, Michal Jankowski napisal(a):

> Modemy 'do pracy na linie dzierzawiona' maja mozliwosc ustawienia
> (programowo lub przelacznikiem) trybu pracy, w ktorym po wlaczeniu
> modemu do pradu (a takze po przerwaniu lacznosci z jakiegos powodu)
> modem jeden sam inicjuje polaczenie, a ten drugi sam 'podnosi
> sluchawke' i czeka na sygnal z pierwszego.
>
> Modemy, ktore tej mozliwosci nie maja, jak najbardziej dogaduja sie
> liniach dzierzawionych, ALE: do zestawienia polaczenia wymagaja mniej
> lub bardziej recznego wykonania na jednym modemie czegos w rodzaju
> 'AT1' (oczywiscie musi byc wylaczone czekanie na sygnal centrali, bo
> [...]
A co powiesz o takim rozwiazaniu w ktorym serwer, do ktorego jest przylaczony
jeden z modemow, ma w cronie uruchomione zadanie, ktore co jakis czas
sprawdza czy na modemie jest aktualnie polaczenie (w jaki sposob, to jeszcze
nie wiem), a jezeli nie ma, to wysyla do modemu ATA?
AT1 na drugim modemie moge sobie zrobic recznie - no problem.
Czy to ma szanse zadzialac?
(Mozna sobie ewentualnie z drugiej strony rownolegle z modemem
podlaczyc telefon na korbke, ktory wygeneruje prad dzwonienia - wtedy
zadziala autoanswer ;-))
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl