Re: TPSA nasza kochana off-topic niestety...

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 11 Sep 1996 - 20:03:56 MET DST

Tomasz Leszczynski (zeton_at_ornak.waw.pdi.net) wrote:
: Tak istotnie. TPSA nie jest monopolista formalnie, jest nim natomiast
: praktycznie z woli ministra lacznosci a dlaczego to wyjasniam na samym
: dole. [...] Tak sie sklada, ze dzieki naszemu kochanemu
: ministrowi lacznosci TPSA nie ma zadnego interesu w dobrym traktowaniu
: klienta. Klient i tak musi kupowac usluge u TPSA (monopol praktyczny).
: Mozna go wiec skopac (zeby sie wyzyc) i zle obsluzyc (bo taniej) a on,
: kretyn jakis co mu sie telefonu zachcialo, i tak MUSI placic TPSA.

Zalezy gdzie - sa[jest] takie miasta w Polsce (Lublin, o ile pamiec mnie nie
myli) gdzie masz wybor czy telefon w mieszkaniu chczesz od TPSA, czy
od drugiej, prywatnej firmy, czy tez od obu. Co prawda przy telefonach
'miedzyfirmowych', ustalony przez ministra cennik jest nierowny (czyt - TPSA
dostaje wiecej), co z drugiej strony chwilowo wydaje sie troche
usprawiedliwione (ilosc i naklady na lacza miedzycentralowe).

Jak chcesz TPSA uczciwie dokopac - to najpierw postaraj sie zalozyc
konkurencyjna firme, i napisz na ktorym etapie przepisy Ci nie
pozwolily. A jak sie okaze ze to nie przepisy/widzimisie ministra,
tylko kalkulacja cen, brak kredytow, etc - to nie narzekaj na TPSA...

: TPSA co i rusz podnosi ceny oplat a klienci nie maja ZADNEJ mozliwosci
: protestu.

Maja, maja. Mierne bo mierne, ale tez coraz wieksze. A, jak na moj gust,
to ceny TPSA nie rosna szybciej niz inflacja.
A ze sa zbyt wysokie jak na nasze, modemowe, checi - to osobna sprawa.

: Jak to sie nie nazywa zlodziejstwo (zabieranie komus pieniedzy
: wbrew jego woli) to juz nie wiem co nim jest.

O - a nie sa zlodziejami wszystkie inne firmy ktore cos sprzedaja?
Bo ja mam ochote dostac to za darmo...

: > 7 Nieprawda jest, ze "telefony milcza tygodniami, bo pan prezes zajety
: > jest wojna o forse z Centertelem". Jezeli milcza tak dlugo, to np. z
: > powodu kradziezy kabla wielozylowego lub przeciecia takiego podczas
: > robot ziemnych. Jezeli zarzad negocjuje z Centertelem nowe zasady
: > rozliczen, to takze po to, by byly pieniadze - czy forsa, jak Pan woli
: > - m.in. na nowy kabel. Takze do Panskiego telefonu.

Troche samokrytyki TPSA w tym miejscu by sie przydalo. Kilka
lat temu mieszkancow Poznania dotknela taka 'awaria - po czym abonenci
ze zdumieniem odnalezli swoje numery w reklamowkach firm wystawiajacych
sie na targach. Targi sie skonczyly - 'awarie' usunieto.

: To niech Zarzad nie negocjuje tylko sie zwolni albo wyskoczy przez okno ku
: uldze i uciesze milionow dreczonych Polakow. Okradanych klientow malo
: interesuje co robi Zarzad ani dlaczego TPSA ich okrada. Klienci (ofiary)
: TPSA wiedza na przyklad, ze w USA polaczenia lokalne sa DARMOWE a nie tak
Juz nie wszedzie - niestety.
: calkiem dawno w Polsce za podobno gorszego ustroju placono nie za czas
: polaczenia a za jego nawiazanie.

Tu akurat trzeba jasno napisac, ze rozmowa, nawet lokalna, kosztuje
w zaleznosci od czasu - bo trzeba inwestowac w wydajniejsze lacza miedzy
centralowe. Rozsadne jest wiec, zeby w podobny sposob obciazac abonentow.
Fakt, ze ceny stosowane przez TPSA wydaja sie tu wielokrotnie za duze.

: P.S.2 W Szwecji tamtejszy monopolista (TELIA) musi zalozyc klientowi
: telefon w ciagu 5-ciu dni bo jak nie to placi USTAWOWE oplaty karne.

Hm - tez monopol. Pare lat temu ktos opisywal jak zakladal telefon
w USA, i lokalny monopolista (Bell), udzielil rabatu (17 zamiast 22$),
bo sie nie wyrobil w 3 dni.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |