Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 19:55:07 MET DST

Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
: On Tue, 20 Aug 1996, Piotr Piatkowski wrote:

: To wiem ale zupelnie nie o to chodzi. Chodzi o to ze poczte odbieram w
: domu poprzez telnet z mojego idomowego PC na swoje konto na Unixie i
: dalej uruchomienie pine'a unixowego. Piszesz:
: >
: > : Nie ma tez programu terminala przekodowujacego "w
: > : locie" a pisze w Linuxie z pine'a.
: >
: > Jest taki program, opis - http://www.agh.edu.pl/ogonki/ogonki.html

: Niestety dotyczy on Unixa a nie Windowsa, a i tam jest rozwiazaniem "jak
: sie juz nie da inaczej"

Ależ ty naprawdę nie zrozumiałeś tego opisu... Ten program napisałem
dokładnie do tego o czym mówisz, i chyba tam nawet jest przykład.
Powinieneś zrobić tak:

1. Uruchomić Windows.
2. Wykonać telnet do unixa
3. Napisać ogonki -i cp1250:iso -o iso:cp1250 pine (wcześniej
   oczywiście musisz sobie skompilować program ogonki).
4. Pisać i czytać używając fontów CP i klawiatury która generuje
   kody CP - program ogonki będzie dokonywać automatycznej konwersji - już
   po stronie Unixa.

Jedyny problem polega na tym, że niektóre telnety pod Windę
(konkretnie to Qvtnet) obgryzają kody ś i ź - ale to już wina ich
specyficznego położenia w zestawie znaków... Mam nadzieję że innych
programów to nie dotyczy.

: 1. Potrzebuje obslugi polskiej klawiatury pod Windows, ktora bedzie wysylac
: do Unixa przez telnet polskie znaczki w ISO.
: 2. Potrzebuje badz ladnych fontow ISO badz takiego programu teminala,
: ktory (wzorem Netscape lub Explorer'a) przekoduje mi otrzymywane w ISO
: znaczki do ladnych fontow.

A to że takie program by się przydał to inna sprawa, ale na razie
można skorzystać z ogonków...

P.S. Czy ja naprawdę tak niejasno to napisałem, czy też Ty tego nie
     doczytałeś do końca? :-)

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND
 Powyższy tekst zawiera polskie znaki, zakodowane zgodnie ze standardem