Re: WWW cache i TPNET

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 18:41:26 MET DST

On Wed, 21 Aug 1996, Marcin Klimowski wrote:

> czy TPNET zamierza uruchomic jakis _WLASNY_ server cache, zeby rozwiazac te
> problemy ?! mysle ze akurat w waszej sytuacji byloby to niezle wyjscie...
Jasie nad tym zastanawiam i nie mam pewnosci... Wyjasnienie za chwile.
> poza tym, czy jesli ktos laczy sie przez tpnet z wroclawia, to czy jego routing
> do sieci akademickiej we wroclawiu badz w warszawie leci przez USA ?
Nie. Przez nasze lacze 1M do NASK (obciazenie <30% )
> jesli tak to natychmiast powinniscie postawic cache, jesli nie (routing nie
> wychodzi z polski) , to sa szanse ze klient szybciej otrzyma dokument z
> polskiego cache niz ze zrodla (np. USA).
Niekoniecznie. Mamy lacze 2M do stanow (podstawowe, poza tym backup 128k),
ktorego obciazenie jest zawsze <50% i do tego jest to lacze naziemne,
wiec nawet opoznienie nie gra tu roli.
Z paroma adresami jakie probowalem transfer jest przyzwoity i postawienie
zbyt slabego i zbyt obciazonego serwera cache mogloby tylko sprawe pogorszyc.
Dochodza do tego ulomnosci serwerow cache zwiazane z aktualnoscia
dokumentow i nieuswiadomienie naszych uzytkownikow wiec nie mam pewnosci
czy ma to sens. Przynajmniej na razie.
> Pytam, bo nie mialem
> jeszcze okazji korzystac z waszych uslug.... i pewnie niepredko mial bede...
Szkoda. Mimo to zapraszam.
Pozdrawiam.
                                Konrad