Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 16:59:47 MET DST

On Tue, 20 Aug 1996, Piotr Piatkowski wrote:

> Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
>
> : Ja chetnie przedstawie swoje problemy:
> : 1. Pod M$ mam owszem polskie fonty ale budza we mnie sprzeciw estetyczny.
> : Lepszych nie mam.
>
> Myślę że jednak masz - jeżeli tylko masz polską (lub EE) wersję
> Windows. Najnowsze wersje zarówno Netscape jak i Internet Explorer
> mają wbudowane przekodowywanie w locie - używasz fontów CP1250, a w
> świat leci to (i przylatuje) w MIME/ISO

To wiem ale zupelnie nie o to chodzi. Chodzi o to ze poczte odbieram w
domu poprzez telnet z mojego idomowego PC na swoje konto na Unixie i
dalej uruchomienie pine'a unixowego. Piszesz:

> : Nie ma tez programu terminala przekodowujacego "w
> : locie" a pisze w Linuxie z pine'a.
>
> Jest taki program, opis - http://www.agh.edu.pl/ogonki/ogonki.html

Niestety dotyczy on Unixa a nie Windowsa, a i tam jest rozwiazaniem "jak
sie juz nie da inaczej"
Z ciekawosci przeczytalem dokladnie Strone ogonkowa w czesci dotyczacej
Windows a z rozpedu takze DOSa. Teraz z pelna odpowiedzialnoscia moge
powiedziec:
1. Potrzebuje obslugi polskiej klawiatury pod Windows, ktora bedzie wysylac
do Unixa przez telnet polskie znaczki w ISO.
2. Potrzebuje badz ladnych fontow ISO badz takiego programu teminala,
ktory (wzorem Netscape lub Explorer'a) przekoduje mi otrzymywane w ISO
znaczki do ladnych fontow.

Rozwiazania obydwu tych problemow na stronie ogonkowej nie udalo mi sie
znalezc. Poniewaz sledze temat (choc pobieznie) to jedynym jego rozwiazanie
wydaje mi sie uzycie programu PolKeyb Andrzeja Gorbiela ale
on obsluguje tylko CP1250. Co prawda zgodnie z instrukcja:

> Wĺćczenie opcji OEM powoduje generowanie kodów polskich liter wg
> standardu OEM na podstawie tabeli translacji okre×lonej opcjć
> "oemansi.bin" sekcji [keyboard] pliku SYSTEM.INI. Je×li nie masz
> tam zainstalowanej adnej sensownej tabeli (np. MAZOVII) daruj
> sobie uywanie tej opcji.

Wiec znowu niby mozna ale trzeba sie narobic (jesli ktos to juz zrobil to
prosze o kontakt).
Rozwiazania drugiego problemu nie znam (poza stosowaniem niezbyt ladnych
fontow ISO).
Pozdrawiam.
                                        Konrad.