Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 20 Aug 1996 - 22:06:07 MET DST

Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:

: Ja chetnie przedstawie swoje problemy:
: 1. Pod M$ mam owszem polskie fonty ale budza we mnie sprzeciw estetyczny.
: Lepszych nie mam.

Myślę że jednak masz - jeżeli tylko masz polską (lub EE) wersję
Windows. Najnowsze wersje zarówno Netscape jak i Internet Explorer
mają wbudowane przekodowywanie w locie - używasz fontów CP1250, a w
świat leci to (i przylatuje) w MIME/ISO

: Nie ma tez programu terminala przekodowujacego "w
: locie" a pisze w Linuxie z pine'a.

Jest taki program, opis - http://www.agh.edu.pl/ogonki/ogonki.html

: 2. Pod Solarisem 2.5 proba zainstalowania Polskich fontow i klawiatury na X
: konsoli scisle wedlug "strony ogonkowej" nie powiodla sie (opis dotyczy
: chyba 2.3) a na wlasne poszukiwania nie mam czasu.

Zgłoś się do administratora tego Solarisa :->

A poważnie mówiąc - nie możemy opisywać na PSO wszystkich wersji Unixów,
od administratora Unixa można chyba wymagać pewnego doświadczenia i
właśnie umiejętności samodzielnego poszukania.

Opisy są tam głównie dla ludzi ``z ulicy'', czyli dla użytkowników
DOS'a/Windows/Mac'a. Po prostu, takich użytkowników jest więcej.

: Wniosek: Z powodu mojego lenistwa i niedomagania amatorskiego wsparcia
: dla "ludzi z ulicy" (fonty/opisy) nie wolno zakladac ze wszyscy JUZ moga
: pisac po polsku.

Otóż właśnie jak widać powyżej - często jest tak że ktoś MOŻE, tylko
się mu nie chce. Między ``nie mogę'' a ``nie chce mi się'' jest pewna
różnica :-)

: Piszmy wiec ale nie pod przymusem. Plynne przejscie
: przez 3-6 miesiecy i przez ten czas rozwiazanie WSZYSTKICH problemow
: podobnych do moich usprawiedliwi przymus pisania z ogonkami.

Ależ żadnego przymusu nie będzie, nie przesadzajmy. Chodzi po prostu
o to, żeby Ci którzy mogą zaczęli pisać, jak ktoś ma problemy ze
skonfigurowaniem sobie klawiatury, to na razie może pisać po
polskawemu, a z czasem sam stwierdzi że to brzydko wygląda i się
postara żeby temu zaradzić.

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND
 Powyższy tekst zawiera polskie znaki, zakodowane zgodnie ze standardem