Re: NASK udusil Maloke

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 00:06:23 MET DST

Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl (Mariusz Studzinski) wrote:

> [...]
>na uczelni (UMCS) z kontami. Konto to nawet dostaniesz (wypelnienie
>podania i podpis 'odpowiedniej osoby' - ale konta tylko _Novellowe_) -
>gorzej jest z dostepem do terminali.Sytuacja jest taka, ze fizyka i
>matematyka maja kilka sal komputerowych + 6 terminali dostepnych dla
>wszystkich, ekonomia ma 6 terminali, itd, itp. Humanistyka nie am ANI
>JEDNEGO DOSTEPNEGO TERMINALA!!! Jak ja chce skorzystac z komputera to
>musze czekac po 2 godziny w kolejce razem z dzieciakami z okolicznych
>liceow i podstawowek (te 6 terminali na fizyce jest dla wszystkich).

Nie walnalem zadnego buraka i wiem o tym wszystkim. Przeczytaj uwaznie
pierwszy punkt tamtego postingu. Nie wiem, czy pamietasz, ze wlasnie
Ty 'wyprostowales' mi poglady na temat dostepnosci Internetu na
niektorych uczelniach...

>A dlaczego tak jest? Dlatego bo kazdy mysli tak
>jak Ty ( a po co humanistom komputery).

<FLAME>
Zdaje sie, ze jestes studentem anglistyki ? Na pewno dobrze znasz
angielski, ale Twoje umiejetnosci czytania po polsku pozostawiaja
wiele do zyczenia - popracuj nad tym... :-o
<ENDFLAME>

Nie wkladaj mi w usta tego, czego nie powiedzialem. To, ze Ty
jestes humanista, lubisz komputery i chcesz korzystac z Internetu
nie oznacza, ze tacy sa WSZYSCY humanisci. Uczylem juz poslugiwania
sie komputerem kilku prawnikow i polonistow - bylo to piekielnie
niewdzieczne zadanie. Jedyne wytlumaczenie dzialania komputera,
jakie do nich docieralo to takie, ze tam w srodku siedza madre
krasnoludki. Nie umieli tez w zaden sposob algorytmizowac wlasnych
dzialan. Usilowali uczyc sie obslugi programow metoda 'zeby zrobic
cos-tam, nacisnij Enter, Enter, F3, F4' - bez zrozumienia, dlaczego
akurat te klawisze, a nie inne.
Uwazam, ze KAZDY student, SZCZEGOLNIE na kierunku humanistycznym,
powinien miec konto, bezproblemowy dostep do terminala, i OBOWIAZKOWE
ZALICZENIE LUB NAWET EGZAMIN z umiejetnosci poslugiwania sie poczta
elektroniczna, newsami i WWW. I o to wlasnie mi chodzilo w cytowanym
przez Ciebie tekscie - nie mam pojecia, jak mozna go bylo do tego
stopnia zle zrozumiec. :(
Tylko w takich warunkach za kilka lat pojawi sie na rynku pracy
grupa ludzi, ktora bedzie oczekiwala i wymagala w miejscu pracy
dostepu do Internetu - tak wlasnie stalo sie w USA i jest to
jedna z przyczyn tamtejszego 'boomu internetowego'.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl