Re: Matem, fizyka i inne

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 00:35:05 MET DST

mkarlik_at_psk2.amu.edu.pl (Michal Karlik) wrote:

>Mam tam konto (Unix) i teraz dzieki TPSA korzystam z niego z domu.
>Wczoraj dostalem rachunek (do 18.07.96). Przez pierwsze dni, zeby sie
>zorientowac w czasie, wlaczalem sobie stoper. Wedlug moich wyliczen
>rachunek jest 3x wiekszy. Czyzby liczyli 1 impuls/min, a nie jak podaja
>1 impuls co 3 minuty. Skad moge zdobyc program do liczenia impulsow? FTP?

Jezeli chcesz miec zliczanie rzeczywistych impulsow, to wymaga to
specjalnego aparatu telefonicznego (nie wiem nawet, czy istnieja
odpowiednie modemy, slyszalem tylko o telefonach i zewnetrznych
taryfikatorach) i udostepnienia na centrali telefonicznej
odpowiedniej uslugi (nie na kazdej mozna i zwykle TPSA niechetnie
to daje nawet tam, gdzie mozna ;-) W zargonie telekomunikantow
nazywa sie toto bodajze 'generator 16 kHz'.) Droga zabawka, uzywana
u nas raczej w centralkach abonenckich z taryfikatorem niz na domowych
liniach.

Jezeli chodzi o zliczanie przez komputer sumarycznego czasu polaczen
to napisz, jakiego komputera i systemu operacyjnego uzywasz w domu.
Niewykluczone, ze masz to wbudowane do dialera tylko o tym nie wiesz -
np. w OS/2 jest na pewno, o ile pamietam to w Windows95 tez, w innych
systemach tez zwykle bywa.

A na wszelki wypadek pojdz z reklamacja do TPSA ;-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl