Re: TPNET - routing

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 08:11:32 MET DST

On 1 Jul 1996, Konrad Plich wrote:

> Luuuudzie !
> Przestancie rozdzielac wlos na czworo.
> Ruch z Polski do Polski IDZIE I BEDZIE SZEDL wewnatrz Polski a dokladniej
> wewnatrz jednego budynku.
> Wyrywanie sobie wlosow z glowy nie jest tu zupelnie na miejscu. To naprawde
> lepiej ze w czasie awarii idzie w ogole chocby i przez pol swiata i z
> powrotem niz gdyby mialo stanac zupelnie.
  ---
  Alez my sie *bardzo* cieszymy, ze w sytuacji awaryjnej ruch przelacza
  sie automatycznie na taka droge obejsciowa jaka znajdzie.

  Poruszany problem, tak na prawde, jest znacznie powazniejszy: jest to
  pytanie jak ma wygladac "docelowo" struktura sieciowa w Polsce.

  Poniewaz chce byc dobrze zrozumiany nie pojde na skroty i napisze pare
  slow wiecej (za co przepraszam).

  Otoz dzis jest tak, ze jedynie TP SA jest w stanie udostepnic lacza
  miedzymiastowe do efektywnej transmisji cyfrowej, nieprawdaz?

  Z lacz tych skorzystal najpierw NASK budujac Naukowa i jaka tam siec.
  Pozniej skorzystala z nich TP SA budujac TPNET. Byc moze znajda sie i
  inni, ktorzy zechca z tej mozliwosci (odplatnie) skorzystac.

  I bedzie tak, ze w tych samych budynkach (bedacych wlasnoscia TPSA) beda
  staly na stojakach (moze nawet zasilane z tych samych UPSow) routery
  roznych firm oferujacych ogolnokrajowy dostep do internetu.

  Na jednej sieci fizycznej laczy funkcjonowac bedzie kilka sieci
  logicznych robiacych TO SAMO! Natomiast styk pomiedzy nimi bedzie w dwu
  punktach: gdzies w Stanach i gdzies w Warszawie.

  Ja sie na tym zupelnie nie znam :-) i moze jest to normalne. Biore
  udzial w tej dyskusji z czystej inzynierskiej ciekawosci: czy moga byc
  tylko dwa skrzuzowania tych sieci? Czy to drugie musi byc w USA?

  Ja nie chce nikogo zlinczowac, ani wyrywac mu wlosow z glowy i dzielic
  na czworo. Ja sie pytam...

  Wojtek

  PS A w kwesti zupelnie formalnej: cieszy mnie obecnosc na POLIPie
     przedstawicieli NASKu (nazwiska pomijam) i TPSA (jw) i pozwole sobie
     w imieniu swoim wlasnym (i jak wierze wszystkich dyskutantow)
     podziekowac im za to, liczac ze dalej zechca wysluchiwac naszych
     utyskiwan... W