Re: TPNET - routing

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 08:29:26 MET DST

On Mon, 1 Jul 1996, Wojciech Myszka wrote:
> - kazde literalne zrozumienie nawolywan: korzystaj z zasobow, ktore sa
> najblizej ciebie traci sens i powinno byc zapisywane tak: "korzystaj z
> zasobow, ktore sa najblizej Ciebie, chyba ze dzwonisz na numer
> 0,202122 - wowczas korzystaj z zasobow, ktore sa w Stanach..."

Tu drobna niezgodnosc: Najblizej jest do Warszawy.

> Wydaje mi sie. ze zdrowy rozsadek wymaga, zeby struktura TPNETu obrosla
> uslugami w ramach tej sieci: DNS, cache, serwer newsow, publicznie
> dostepny serwer SMTP (zeby wyslac poczte) i odpowiednimi instrukcjami
> dla uzytkownikow sieci (jak co skonfigurowac, zeby bylo optymalnie).

Tu sie powinno szybko poprawic. Moze poza poczta, bo to jest "inna usluga".
Zreszta serwer www.tpnet.pl pracuje, dostarcza informacji co i jak
ustawic a i serwer news.tpnet.pl tez dziala, choc na razie jeszcze w fazie
beta :-)

> Do takiego rozwiazania, w ktorym sieci NASK i TPSA przenikaja sie
> wzajemnie - nie namawiam, bo wiem, ze trudne do zrealizowania (ze
> wzgledu na oplaty), ale radze w wolnym czasie siasc decydentom z TPSA i
> NASKu przy kawie i koniaczku i sprawe rozwarzc: wszak glownym
> skladnikiem kosztow NASKu sa ponoc koszta wynajmu lacz od TPSA...

Juz siadaja i nawet sie dogaduja.
Natomiast na ideal w postaci "skrotu" w kazdym miescie z TPNET do NASK
szybko nie ma co liczyc po prostu ze wzgledow technicznych.
Pozdrawiam.
                                Konrad