Re: TPNET - routing

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 09:04:22 MET DST

On 1 Jul 1996, Konrad Plich wrote:
> Tu drobna niezgodnosc: Najblizej jest do Warszawy.
  ---
  To byl oczywiscie zart :-)

  A jezeli chodzi o inne uslugi? No coz, nie moja sprawa, ale ze strony
  WWW nie dowiedzialem sie jaki adres serwera news wpisac, jaki adres
  serwera cache wpisac. A wyslanie listu (z adresem zwrotnym od providera)
  nie powinno byc "usluga dodatkowa" trzeba podac adres najblizszego
  serwera SMTP zeby pakiety nie blakaly sie po Stanach (to znowu zart :)

  Potrzebne jest FAQ i oczywiscie musi on powstac silami TPNET bo tylko wy
  wiecie jak to jest dokladnie.
  [...]
  W sprawie dogadywania sie NASK i TPSA:
> Juz siadaja i nawet sie dogaduja.
> Natomiast na ideal w postaci "skrotu" w kazdym miescie z TPNET do NASK
> szybko nie ma co liczyc po prostu ze wzgledow technicznych.
  ---
  Moze jestem glupi, ale w pewnym (scisle okreslonym) sensie bezsensowne
  jest budowanie dwu (lub wiecej) rownoleglych struktur. One nie moga sie
  krzyzowac (ze wzgledow technicznych) w nieskonczonej liczbie punktow.

  Ale dzis jest tak, ze struktura NASK wypelniona jest uslugami, a
  struktura TPSA klientami. Klienci nie potrzebuja sieci tylko po to by
  placic za polaczenia. Chca korzystac z uslug. Ida albo do Ameryki (i
  chwala ze jest wlasne, funkcjonujace lacze TPSA) albo do NASK. I wowczas
  zapychaja lacza "akademickie".

  Gdy wszystkie z MANow dzis odetna dostep (nie namawiam!) dla uzytkowikow
  z tpnet.pl - spadna wplywy TPSA za korzystanie z numeru 0202122 (ale wam
  robie reklame wpisujac ten numer :-) juz po raz drugi).

  Gdy uzytkownikow TPNET bedzie duzo - TPSA bedzie brala pieniadze z dwu
  stron: od dzwoniacych (1) i za zwiekszanie przepustowosci na laczach
  "akademickich" (2) ruchem, ktory sama generuje.

  Nie uwazam, ze to jest zdrowe rozwiazanie. I tylko tyle.

  Zyczac wielu klientow
  Wojtek

  PS Chyba nie musze pisac, ze (sprawne technicznie) rozwiazanie
     generujace ruch z Polski do Polski via Ameryka swiadczy o naszym,
     polskim "uwiadzie" umyslowym?