vi a Freud (bylo: zlota netszkapa)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sun 28 Jan 1996 - 16:54:09 MET

On Sun, 28 Jan 1996 14:28:58 +0100 Arkadiusz W. Jezowski wrote:
                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wlasciwie to nie wiem dlaczego zadaje sobie trud zamiany liter inicjalnych
na duze, skoro "nosiciel" imieni i nazwiska sobie tego trudu nie zadal
(patrz sygnatura)

>Milosz Stasik (stas9593_at_uidaho.edu) wrote:
>
>: W 'gold' nochodzi naprawde sprawny edytor stron html.
>
>nie prosciej uzyc poczciwego 'vi'? B^]

Szanowni Unixowcy, dajciez sobie juz spokoj z tym cholernym VI
(to juz chyba setna uwaga tego typu, tzn. o poczciwym, dobrym, starym vi).
Sa juz dzis i dla Unixow edytory duzo lepsze, o rozsadniejszym sposobie
wydawania polecen etc. (W dodatku free). Uzywanie dzisiaj vi, czyli
narzedzia z epoki unixa lupanego, moze byc usprawiedliwione jedynie
postepujacym zwapnieniem tetnic doprowadzajacych krew do mozgu, co bardzo
utrudnia poznawanie czegokolwiek nowego.
   Ja rowniez nie dalem sie goraczce okienek wszelkiej masci (z Xwin wlacznie)
i bardzo czesto korzystam zarowno pod Linuxem jak i OS/2 z normalnej linii
komend, ale to jeszcze nie znaczy ze mam do konca zycia (zawodowego) uzywac
vi! Wyglada mi to po prostu na pewien snobizm - vi ma tak pokretny sposob
porozumiewania sie z uzytkownikiem, ze umiejetnosc poslugiwania sie
nim prawie automatycznie plasuje czlowieka w kreg tzw. unix-wizards.

   Ciekawe co by o tym upieraniu sie przy vi powiedzial Freud. Proponuje
mala psychanalize.

>arkadiusz w. jezowski * e-mail/finger/talk <tzkee_at_freud.psych.uw.edu.pl>
>irc <tzkeed> * fido (2:480/19.888) * voice [+48-22-6495796 cet] * 2b|~2b

Tym razem (niezgodnie ze moimi zwyczajami) nie wycinam sygnatury,
poniewaz dwukrotnie w tekscie sie na nia powoluje.

Grego