Re: Cennik NASK a ciekawostka z Kanady

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Sun 03 Dec 1995 - 12:45:25 MET

In article <49phek$1c0_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>, wrobel_at_tsunami.kaniup.agh.edu.pl (Grzegorz Wrobel) writes:

>Tak a propos dyskusji o cenach Internetu w Polsce i niedawnej dyskusji
>o sieci przez telewizje kablowa - przesylam dosyc chyba ciekawa informacje
>z Kanady. Komentarza nie zalaczam, bo byl niecenzuralny ....
>
>Grzegorz Wrobel
>
>P.S.
>Z gory przepraszam wszytskich, ktorych ta ciekawostka zdenerwuje :-)

Bardzo fajnie. Co jakis czas pokazuja sie na tej liscie takie maile jak
to Kanadzie, USA czy Japonii dobrze, i zeby to tak u nas... Niestety: nie
jestsmy zadnym z tych krajow i warunki u nas troche jakby inne. Nie tylko
warunki gospodarczo-techniczno-polityczne (brzydki NASK, brzydka TPSA,
brzydki Sejm co nam paskudne ustawy uchwala) ale i warunki spoleczne.

Konkretnie: w artykule mowi sie, ze bedzie to na razie wprowadzone 'in
one community' - prawdopodobnie w miejscu gdzie na kilku km kwadratowych
mozna znalezc tysiace zainteresowanych gotowych zaplacic te 40 dolarow
na miesiac. No i istnieje tam juz gotowa siec TV kablowej o odpowiedniej
jakosci. Nie wiem, czy znajdziesz gdzies w tym kraju takie warunki TERAZ.
I cennik NASK akurat nie ma tu nic do rzeczy, bo jakbys mial te kilka
tysiecy chetnych, to bys i koszt lacza dal rade zaplacic. Nowy cennik moze
owszem, opoznic pojawienie sie takich warunkow (i to by bylo bardzo niedobrze)
- ale nawet przy kompletnie darmowym Internecie nie sadze zeby sie to dalo
zrobic wczesniej niz za kilka lat. W Stanach zajelo to ponad dziesiec lat,
w Polsce Internet jest od okolo czterech...

JMP