Re: Jak placa inni?

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Sun 03 Dec 1995 - 12:14:30 MET

In article <49msdh$3ut_at_priam.umcs.lublin.pl>, resz_at_priam.umcs.lublin.pl (Andrzej Resztak) writes:

>A nie mozna konkretnie, ile to za te bajty, ile za lacze?

Konkretnie w pieniadzach, to znalazlem dane na temat tego ile placi za
network DESY (takie niemieckie laboratorium fizyki w Hamburgu, goszczace
silna wspolprace miedzynarodowa). Otoz roczy koszt 'networking' wynosi tam
(wedlug danych z konca ubieglego roku) 1.410 kDM (czyli kolo miliona dolarow).
Z tego 730 kDM idzie w utrzymanie 'prywatnej' linii DESY-CERN (768 kbps
jezeli mnie pamiec nie myli), reszta to lacza do WiN i Europanet - czyli
efektywnie do Internetu. Nie wiem jak (i czy) jest to dzielone na oplaty
'za pasmo' i 'za bajty' - takich danych kolaboracji nie przedstawiono.
Moge sprobowac wypytac kogos w tej kwestii. W kazdym razie nie sa to
male sumy...

JMP