Re: Domeny, wersja 0.42

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 20 Oct 1995 - 13:57:03 MET

> [...]

> planuje, a zdarzy sie, ze bedzie miala) utworzenie wiecej oddzialow nie
> powinna od razu otrzymac domene com? Zreszta sam o tym mowisz w nastepnym
> paragrafie. Kazda firma moze powiedziec, ze za trzy miesiace utworzy
> sobie drugi oddzial i nie mozesz zakladac, ze cie oszukuje. Ja uwazam, ze
> nie mozna zadnej firmy zmusic, zeby zarejestrowala sie w domenie
> regionalnej. Moge do tego namawiac (i to robie), ale nie moge odmowic
> rejestracji ich w domenie com. Zreszta w Stanach WSZYSTKIE firmy
> komercyjne rejestruja sie w domenie com.

Ja wcale nie chce zabraniac firmom rejestrowania sie w domenie .com.
Ale uwazam ze trzeba ustalic jakies rozsadne granice. Np. sklep spozywczy
dwie ulice dalej, jezeli z jakichs powodow bedzie chcial byc podlaczony do
Internetu, niewatpliwie raczej powinien byc w domenie terytorialnej niz w
.com. Mysle zreszta ze takie granice postawia sobie same firmy, bo nie kazda
firma wbrew temu, co moglby sugerowac Twoj list, planuje od razu rozrosniecie
sie poza miasto, w ktorym powstala. Kazda firma "moze" powiedziec, ze za trzy
miesiace utworzy sobie drugi oddzial, ale nie kazda jednak to *powie*.
[...]
[...]
> Ja nie jestem za likwidacja tych domen. Oczekuje tylko opinii.

Prosze zatem, odpowiedz na pytania co to za domeny.
[...]
> Ale ta sama firma moze zalozyc drugi serwer w innym miescie, potem
> nastepny itd. W takim przypadku nie mozesz z gory zakladac ze firma sie
> nie rozbuduje.

Ja mysle, ze jezeli z gory zaklada rozbudowe, to poprosi o rejestracje w
domenie .net.pl. A jezeli na poczatku tego nie zaklada i dostanie domene
regionalna, to w razie rozbudowy zawsze moze dostac druga domene. Precedens
juz jest - ternet.waw.pl i ternet.pl (raczej powinno byc w takim razie
ternet.net.pl)

> Chodzi o to, ze firma, ktora ma konto u providera nie chce miec adresu
> firma_at_provider.net.pl tylko user_at_firma.com.pl. MX bylby na maszyne
> providera. Uwazam ze to jest do zaakceptowania. Do zaakceptowania bylyby
> rowniez domeny, w ktorych bylby tylko MX.
Oczywiscie, ze to jest do zaakceptowania, ale moim zdaniem jest to
(powtarzam) sprawa umowy miedzy uzytkownikiem i providerem, i niekoniecznie
musi sie znalezc w tym dokumencie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl