Re: Alex w Toruniu, sygnaturki

Autor: Janusz A. Urbanowicz (flatline_at_anna.mat.uni.torun.pl)
Data: Thu 19 Oct 1995 - 14:32:04 MET

In article <4658eb$k65_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl> Maciej.Kozinski_at_boa.uni.torun.pl writes:
> Nie chce byc zlosliwy ani w stosunku do osob, ktore nie majac punktu
>zaczepienia krytykowaly rozmiar mojej sygnatury arbitralnie ograniczany do
>4 linii (nonsens), ani do autora powyzszych dwoch linii, ale czemu np.

Zwyczajowe ograniczenie dlugosci sygnatury do 4 linii jest calkiem sensowne.
Moze dla coponiektorych nie, ale dla mnie tak, Zdarza mi sie pracowac na
VM/CMS przy duzym obciazeniu systemu, wtedy przerzucenie stron tekstu
zajmuje okolo minuty (rekord to 5 minut czekania). Wtedy calostronicowa
sygnaturka bardzo przyspiesza czytanie, bo zamiast wciagnac nastepny list
czy posting musze odczekac przerzucanie stron do konca maila zeby sprawdzic
czy to juz na pewno koniec.
W tym miejscu wspomniec nalezy coponiektore postingi (zwlaszcza z plotek)
skladajace sie z naglowka, jednego zdania tresci i wielkiej sygnatury,
zajmujacej do 2 stron (widzialem kiedys taka z animacja (chyba) w ANSI, ale
to juz jest patologia). Gdyby siec miala niograniczona przepustowosc, nie
byloby problemu. A przelanie postingu krorego polowa jest sygnaturka zajmuje
przeciez dwa razy wiecej czasu niz takiego bez.

A swoja droga dlaczego musze tluamczyc rzeczy tak elementarne czlowiekowi
z zespolu komputeryzujacego nasza uczelnie...
[hack]
>PS. Krakowskim (Szymonie) targiem skrocilem sygnature, nie jestem gluchy na
>uwagi innych, ale tez nie skroce jej do 4 linii. Formalizm jest bzdura i
>nieszczesciem.

Formalizm to jedno a uznany zwyczaj drugie.

> | Maciej Kozinski / Internet: |
> |-------------------------/----------------------------------|
> | snail: / e-mail: maciek_at_boa.uni.torun.pl |
> | 87-116 Torun, POLAND / http://www.boa.uni.torun.pl/~maciek|
> | Dzialowskiego 4/4 / |
> | Nicolas Copernicus University, Torun, Poland |
> | University's Computerisation Group |
A szczegolnie niepotrzebne sa te rami i dzielniki. Od nazwy organizacji
gdzie pracujesz to jest pole Organization: w naglowku. I juz by byly cztery
linie mniej.

ALex

--
Janusz A. Urbanowicz, Amiga User and Student of Physics    |All a hacker needs
InterNet: flatline_at_mat.uni.torun.pl alex_at_vm.cc.uni.torun.pl |is a tight PUSHJ,