Re: os2 warp 3 vs win96 (under construction... :))) )

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 02 Apr 1995 - 22:18:42 MET DST

A.Gorbiel wrote:

> Nie rozumiem!
> Zaden wielozadniowy system nie powinien byc wylaczany bez shutdown!

Nie nazywaj MSW systemem wielozadaniowym, bo Cie Bozia pokaze za
bluznierstwo.

> Wiec Warp czyni cuda! Corel, gdy jest zajety, cyklicznie czysci
> wlasna kolejke komunikatow, a tym samym daje sie "wywlaszczyc",
> mimo zlowrogiej klepsydry. Tak jest pod _golym_ Windows.

Czyzbys proponowal "ubrac" nakladke na bootstrap (przerosniety zreszta) w
kolejna nakladne na nakladke? A wystarczy Ci przerwan? :)

> Wielozadaniowosc z podzialem czasu (i tym samym wywlaszczaniem)
> ** NIE PRZYSPIESZA ALE SPOWOLNA DLUGTRWALE OPERACJE GRAFICZNE! **
> Prosze powyzsze przemyslec 5 razy, zanim rzuci sie Pan na mnie
> z piesciami. ;-)

Nihil novi sub SOLE....
Ale jesli dzieki temu mozesz cos robic w tle, zamiast czekac bezproduktywnie
godzine, kiedy np. ow Corel raczy cos wydrukowac, to zysk jest ogromny.

> Na 386 to watpliwa przyjemnosc. Poza tym w Windows 3.1 tez mozna!
> Granica jest tylko rozdzielczosc.

OK. Odpal gre w okienku - DOS'owa, pracujaca w trybie graficznym, to sie
posmiejemy razem... z MSW of coz. :)

> Nie chodzi o bledy systemy, a o odpornosc na bledy aplikacji
> (to nie skutkiem bledu kodowania, a raczej architektury).
> Tez twierdze, ze nie ma takich co na 100% i dlatego pozwolilem
> sobie okreslic natretne powtarzanie tego sloganu jako propagande!

Taak... z tym, ze ilosc bledow w MSW stanowi okolo 90% tego "czegos" nie
mowiac o tym, ze najwiekszym bledem jest uzywanie i posiadanie samego MSW.
Ja bym Ci proponowal, zeby zamiast sie tu publicznie kompromitowac - wziac
sobie jeszcze raz tego OS'a, poprosic bardziej doswiadczonego kolege o
skonfigurowanie i po kilku miesiacach pracy z tym systemem (kiedy juz
nabierzesz odrobine doswiadczenia) zapraszam ponownie do wymieny pogladow.
Moim skromnym zdaniem, zanim sie zaczyna wypowiadac na jakis temat
"autorytatywnie", to najpierw trzeba przynajmniej wiedziec o czym sie mowi,
bo inaczej to tylko sie rozwesela ludzi i to swoim kosztem niestety. Ja to
naprawde polecam z czystej sympatii do nowicjuszy, ktorym zawsze trzeba
podac pomocna dlon.

> Moj DOS 2.11 sam z siebie tez nie padal ;-)

Gratuluje! Moj CP/M na C128 tez nie!

> Windows'95 (wczesna beta z maja 1994) praktycznie nigdy mi nie pada.

Z wyjatkiem padow co 15 minut...

> Warp padal przy wielu aplikacjach grzebiacych za bardzo po sprzecie
> (coz troche go podreczylem, a nie tylko obejrzalem pudelko),
> tudziez kilku systemowych poleceniach.

Po pierwsze moze testowales jakas bete, a podrugie przestaw sobie parametr
IOPL=NO

A teraz zrebootuj i popatrz jak to dziala.

> Czego? Moze wielce szanowny wszechwiedzacy adwersarz i zawziety
> wrog GW zechce porownac obsluge urzadzen dyskowych pod Linux i Warp.

Coz.. jesli np. masz PC 386 z 4MB RAM, to ja sie w zasadzie nie dziwie, ale
to jest smieszne. Owszem... mimo tego, miele, nie miele, ale dziala.....

> KTOREGO Windows??? Windows 3.0 - zapomnijmy, 3.10 nienajlepsze;
> 3.11 i WfWG dosc dobre, beta maj 1994 Windows'95 jeszcze lepsza;
> nowsza beta niby lepsza, ale malo stabilna...
> Ale zdaje sie, ze ja nigdzie nie chwalilem stabilnosci Windows...

I lepiej nie czyn tego, bo mozesz byc winowajca masowych zgonow ze smiechu.
A to juz moze obciazyc Twoje sumienie - think about it!

> Nie wylacznie, ale zasadniczo. Tak jest w kazdej wspolczesnej gazecie.
> W komputerowych zwlaszcza. Gratuluje odkrycia.

Bullshit! Kazda gazeta Kolego, to ma sluzyc przede wszystkim przekazywaniu
rzetelnej informacji czytelnikom.. a dopiero pozniej, napychaniu kabzy
zespolu i szefostwa tejze. Jesli uwazasz inaczej, to zmien prace.

> Obiecuje poprawe! A na POLIP wypowiadalem sie _prywatnie_.

I cale szczescie, bo gdybys czynil to w czyims imieniu, to balbym sie na
Twoim miejscu konfrontacji z tym kims po osmieszeniu sie publicznie tutaj.

> Szanowny panie!
> Pawel Wimmer najwyrazniej pisal o lapownictwie w jego rodzimym wydawnictwie!

Coz... moge stwierdzic, ze dopuszcza sie Kolega tu pomowienia. Czy mam ten
e-mail przeslac panu Wimmerowi? Bo dzis za takie gadki idzie sie siedziec
Kolego sympatyczny.

> (Prosze go spytac). Podobniez p. Marian Lakomy (ComputerWord) pisal
> o analogicznym problemie na jego podworku.
> Wiec naprawde nie wiem, co i komu Pan sugeruje...

Pan Karpinski stara sie Pana zmusic do myslenia, niestety mu to nie wyszlo,
nad czym bolejemy tutaj z Kolegami.

> [...]
> do sadow, _w ogole_ nie zapoznawszy sie z tematem!!!
>
> Press Releases IBM sa i od dawna byly bardzo tendencyjne i czasem
> naprawde nawet smieszne. Przy tym, co stanowi ewenement (prawnie zakazane
> - tzw. reklama nagatywna), pelne niewybrednych atakow na konkurencje.
>
> Prosze porownac ton, w jakim IBM napisal "WARP vs Chicago",
> z analogicznym spokojnym i wywazonym (to wbew pozorom nie szczegolna
> szlachetnosc Billa G., tylko polityka jego PR) dokumentem Microsoftu.
> Oba sa na sieci. Inne Press Releases IBMa moge Panu przeslac poczta.

Prawde mowiac... Microsoft nawet nie moze pokusic sie o taki atak. Ja tez,
gdybym tworzyl taki wspanialy software, to wolalbym przemilczec w kaciku,
zamiast sie z tym obnosic. :)

> Wspolczuje Panu, naprawde.
> Na szczescie mamy Prawo Prasowe i rozne rzeczy napisac mozna.

Z wyjatkiem oszczerstw - patrz Pan wyzej. :)

> Upowazniam Pana do przeslania calej naszej korespondencji do IBM Polska:
>
> IBM Polska Sp. z o.o.
> p. Malgorzata Wejtko - Public Relations
> u. Nowy Swiat 15/17, 00-950 Warszawa; fax. 625-70-63, tel. 625-10-10
>
> albo nawet do samego prezesa Tony Rozwadowski (e-maila zapomnialem!).

Hmmm... a ja mysle, ze do wydawnictwa LUPUS. A tak BTW: zasadnicze pytanie:
Kiedy te Panskie Windows 95 sie ukaza (juz sie pisze o 96...)... a poki co
Warp juz jest i dziala. Zenujace...

> Przykro mi, ale nie mam zwyczaju wysylac listow do gazety, w ktorej
> pracuje... Pan _ma_ takie prawo. Wydrukujemy, jesli bedzie ciekawy.

> Pozdrawiam, powaznie rozbawiony reakcja "srodowiska",
> Andrzej, prywatnie, Gorbiel

                W imieniu powaznie rozbawionego srodowiska Panska
                niekompetencja, ktora doprawdy nas zaskakuje:

                                        -Krzysio M.
PS.
        DISCLAIMER:

        Osobiscie nie jestem uzytkownikiem OS/2 ani ZADNEGO innego produktu
firmy IBM (podobnie takze i Microsoft) - do pracy uzywam stacji roboczych
Silicon Graphics i wyzej. :) Jednakze nie moge patrzec spokojnie na
lansowanie kolejnego chlamu na polskim rynku, jak to niegdysiej mialo
miejsce z niejakim ATARI (tylko prosze Atarowcow o nie bicie!) i podobnymi
wyrobanmi komputeropodobnymi. Dobranoc Panstwu.

Motto:

"Jezeli cos Ci bedzie przeszkadzac w OSie, to bedzie to MS-Windows"

                                        -Unknown Artist

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl    IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | root_at_hebe.umcs.lublin.pl       Voice phone:   +48-81-37-56-76 |
  | 3W home page: http://hebe.umcs.lublin.pl/Krzysio/Krzysio.html |
  |     "You can't kill ... what was killed before ..."           |
  |                                     - unknown vampire         |