Re: Topologia polskiego Internetu

Autor: Artur Pioro (artur_at_thp1.if.uj.edu.pl)
Data: Fri 17 Jun 1994 - 09:51:30 MET DST

    Michal> Poczytajcie sobie, co NASK ma na ten temat do powiedzenia
    Michal> - zreszta dokument ten warty jest uwagi z wielu wzgledow,
    Michal> glownie jako kuriozum. Chociaz, z trzeciej strony, to ze
    Michal> strony NASKu juz mnie malo co jest w stanie zdziwic.

    Michal> Cytuje:

    NASK> Krakowiacy mogli w pelni dac upust swoim teleinformatycznym
    NASK> apetytom, ktore - jak sie okazalo - sa niebagatelne.

I dokladnie stalo sie to, jest napisane. Nastapil `upust', o tyle
jeszcze gwaltowniejszy, ze wszyscy byli przekonani, ze zgodnie z
zapowiedzia Cyfronetu, ta frajda potrwa tydzien.

W normalnych warunkach

1/ Nie nastapilby `nawal' zaleglych polaczen (chocby NNTP - np. w
   pierwszym dniu funkcjonowania pojawilo mi sie w news readerze ok. 50
   zaleglych grup..., a w pozostalych ruch `wzrosl' o jakies 30%)
3/ Ludzie nie bylibi przeswiadczeni, ze musza 'zdazyc' sciagnac to co
   potrzebuja na gwalt zaraz, jak jest jeszcze dziala dobre polaczenie

Po za tym wszyscy chcieli `wyprobowac' nowe mozliwosci.

Jezeli chodzi o wykorzystanie krakowskich zasobow, to mam wrazenie, ze
jest to kwestia odpowiedniej reklamy (wykraczajacej poza subskrybentow
tej listy no i moze NET-Lu), a takze uswiadomienia, ze ftp.cyf-kr jest
*wierna* kopia archiwow zagranicznych, opozniona moze o jeden
dzien. Ludzie moga sobie nie zdawac sprawy `co to jet mirror' i przez
to czesto uwazaja, ze jak siegna `do zrodel' to dostana cos lepszego i
nowszego.

Artur