Re: Topologia polskiego Internetu

Autor: Michal Jankowski (michalj_at_fuw.edu.pl)
Data: Fri 17 Jun 1994 - 00:13:43 MET DST

Szymon> O, wlasnie! Dziekuje w imieniu Krakowa za poparcie.

Lepiej poszukac poparcia u kogos, kto ma $$$. Swoja droga, kurde, nie
macie w calym Krakowie $6000? Moze jakas zrzutke zrobcie...

Szymon> i ze przyspieszenie lacznosci z Krakowem mogloby zaowocowac
Szymon> znaczacymi oszczednosciami w obciazeniu linii miedzynarodowych
Szymon> (po prostu obecnie warszawiakom i reszcie Polski bardziej niz
Szymon> z Krakowa oplaca sie sciagac te same zbiory ze Szwecji,
Szymon> Finlandii, Austrii i Szwajcarii).

No coz, moze to jest kwestia braku reklamy, ale przez pewien czas bylo
2 Mb i wcale ruch w swiat nie zmalal. Contrariwise, wzrosl.

Poczytajcie sobie, co NASK ma na ten temat do powiedzenia - zreszta
dokument ten warty jest uwagi z wielu wzgledow, glownie jako kuriozum.
Chociaz, z trzeciej strony, to ze strony NASKu juz mnie malo co jest w
stanie zdziwic.

Cytuje:

NASK> Sredniodobowy ruch na laczu NASK do Sztokholmu wynosi
NASK> ok. 200 Kbps, zas maksymalny tzn w godzinach szczytu -
NASK> nieznacznie przekracza 300 Kbps. Pod koniec kwietnia br
NASK> operatorzy wezla NASK w Warszawie odnotowali jednak zupelnie
NASK> nowe zjawisko - zajetosc lacza w tzw. piku przekroczyla 1,2
NASK> Mbps, a sredniodobowy ruch wzrosl przeszlo dwukrotnie. Stalo
NASK> sie to za sprawa ...krakowskich uzytkownikow sieci NASK. W
NASK> dawnej stolicy Polski miejska siec teleinformatyczna zostala
NASK> bowiem - na okres tygodnia - przylaczona do regionalnego lacza
NASK> NASK za posrednictwem dwoch modemow o przepustowosci 2Mbps.
NASK> Dalo to efekt odkreconego kurka. Krakowiacy mogli w pelni dac
NASK> upust swoim teleinformatycznym apetytom, ktore - jak sie okazalo
NASK> - sa niebagatelne.

Wesolego

   M.