Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gniazdo M2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gniazdo M2
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 09 Feb 2024 12:00:04 GMT
On 2024-02-09, Trybun <MLSCh@jachu.cb> wrote:

> Dla mnie "gniazdo" to dostępne wejście-wyjście z obudowy i tak to jest
> opisane w niektórych instrukcjach.

Jak sam składasz peceta to owszem, masz zwykle gniazda z przodu obudowy
ze wstążkami i właśnie header'ami do podłączenia na płycie, ale zwykle
nadal zostają jakieś niewykorzystane. Wtedy możesz sobie dokupić śledzia
z gniazdami i wykorzystać. Praktycznie każda płyta ma ze dwa podwojne
złącza usb na płycie do podłączenia dodatkowych gniazd.

> Nie wiem czemu ale to wygląda na stery do grafiki.
> https://pl.msi.com/Motherboard/A320M-A-PRO-MAX/support#driver

No bo są, ale "on-board vga drivers" przecież oznacza, że masz grafikę
onboard, a masz ją jak masz ją w cpu. Cpu jets onboard :)

> Grafika zintegrowana z prockiem jest na pewno. I tylko to jest pewne.
> Tak samo pewne że nie ma w nim żadnej zewnętrznej karty.
> A co niby msi mógł wymyślić? Chyba jedyna możliwość wyłączenia PEG i
> aktywacji IGD to dostępność odpowiedniego sprzętu, czyli,  tu grafiki
> zintegrowanej z płytą..
> Tak, ale to jest zupełnie inna płyta.
> Jeszcze pytanie, o ile orientujesz się w tych sprawach o możliwość
> wejścia do biosu gdy grafika nie działa?

Poza oczywistym rozwiązaniem dołożenia grafiki, ktora jest na twardo
ustawiona w biosie, to reset biosu do ustawień fabrycznych, gdzie
zapewne domyślną opcją będzie jakieś "auto". Jeśli płyta nie ma jakiejś
zworki do resetu (a współczesne chyba nie miewają) to wyjąć baterię z
płyty na kilka minut.

--
Marcin