Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 29 Oct 2023 21:46:25 +0100
Dnia Fri, 27 Oct 2023 19:10:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
>
>  > Albo okaże się, że drukarka umie tylko WPA, a już nie potrafi WPA2 albo
>  > innego AES-a.
>  > Jeden klient w Łodzi, w centrum handlowym (bodajże Manufaktura) już tak
>  > zrobił. Miał AP na sprzęcie Symbola z serwerem Radius. Kupił fafnaście
>  > drukarek, jakieś samodzielne skanery dupleksowe, tańsze terminale (bo
>  > szkoda mu było kasy na Motorolę MC3000) i potem miał duży problem, bo
>  > zakupy długo trzymał w kartonach, zanim ruszył z firmą i nie mógł go
>  > zwrócić. Okazało się, że praktycznie nic nie obsługuje Radiusa i WPA2.

Dostał ofertę na dobry sprzęt, oferta była "za droga", a jego
śfagier/pociotek/kuzyn "też się zna".

> [pewnie qpił, zanim na świecie pojawiło się WPA2...
> tak to jest, gdy ktoś coś zbyt długo trzyma w kar_tonach...]

Jakieś trzy tygodnie, może miesiąc.

> Aż sprawdziłem:
>
> https://gdlp01.c-wss.com/gds/4/0300029374/02/G3010ser_OnlineManual_Win_PL_V02.pdf
>     WPA2-PSK
>
> Chciał Radiusa, więc chyba wiedział, czego chce -- i nie sprawdził

Nie chcał Radiusa, nie wiem, czy wiedział co to jest.
Ale to wymóg w niektórych firmach.
Infrastrukturę dostał razem z wynajmowanymi pomieszczeniami.
Natomiast wymagania techniczne znał, a przynajmniej dostał je.

> przed qpnem?... Kupił fafnaście drukarek w ciemno? Niektórzy potrafią
> nawet tkliwości ;) (czułości i zyski) weryfikować przy qpnie
> pojedynczych sztuk WiFi... A tu -- fafnaście w ciemno...
>
> Mógł tedy postawić APek tylko do drukarek? ;) Bez Radiusa. ;)
> A podczepić ów APek ethernetem. :)

Jeśli nie znasz zasad instalowania sprzętu w firmach i polityki
bezpieczeństwa, to lepiej nie pisz na te tematy.
Dopowiem: w niektórych firmach to nie tylko urządzenia są włączane do
domeny, ale nawet USB w laptopach są blokowane na działanie tylko z
niektórymi urządzeniami.

> Balko_nowe [raczej -- balko_stare?] hybrydy w niektórych trybach mają
> tylko WEP. :) Nie bajeruję! Ale mnie to tak sobie przeszkadza -- po
> prostu korzystam tylko z tego, co daje WPA2. (akurat WPA2-PSK, ale
> możliwości są nieco szersze...)
>
> Mnie nie przeszkadza zbyt mocno brak 5GHz w drukarce...
> [choć nieco wqrwia producenckie oszczędzanie]

Wygląda na to, że nigdy nie pracowałeś w jakiejkolwiek firmie dbającej o
bezpieczeństwo.

--
Pozdrawiam.

Adam