Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 27 Oct 2023 15:29:55 +0200
Dnia Wed, 25 Oct 2023 17:23:01 +0200, heby napisał(a):

> To wtedy bardzo dobrze.
>
> Tyko że mowa o kontroli *zanim* PC się do niej podepnie. Kiedy na 3
> przyciskach nie ma jak wpisać hasła wifi, a parowanie z telefonem to
> operacja wymagająca cierpliwości i przede wszystkim bycia imbecylem -
> tylko wtedy nie widać fuszerek programistów.
>
> Pewien rekord pobiła drukarka HP (nie pamiętam modelu, nie moja), która
> nie parowała się z apliakcją na ani jednym z kilku telefonów.
>
> Okazało się, że debile-programiści nie wpadli na to, że maska sieci może
> mieć coś innego niż 255 i 0. Ale nie dowiedziałem się o tym, bo się nie
> [...]

Albo okaże się, że drukarka umie tylko WPA, a już nie potrafi WPA2 albo
innego AES-a.
Jeden klient w Łodzi, w centrum handlowym (bodajże Manufaktura) już tak
zrobił. Miał AP na sprzęcie Symbola z serwerem Radius. Kupił fafnaście
drukarek, jakieś samodzielne skanery dupleksowe, tańsze terminale (bo
szkoda mu było kasy na Motorolę MC3000) i potem miał duży problem, bo
zakupy długo trzymał w kartonach, zanim ruszył z firmą i nie mógł go
zwrócić. Okazało się, że praktycznie nic nie obsługuje Radiusa i WPA2.

--
Pozdrawiam.

Adam