Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 30 Oct 2023 11:14:42 +0100
Dnia Mon, 30 Oct 2023 09:47:58 +0100, heby napisał(a):

> Uzywam tego w domu w Mikrotiku, ale to jest znacząco starsze niż "już
> nawet", bo od wieków da się robić to na OpenWRT, czy w ogóle na dowolnym
> linuxie. Tak ze >~20 lat będzie jak nic, od czasu upowszechnienia iptables.

Miałem na myśli maszynki "out of the box" - czyli np. Mikrotik, Draytek,
Fortigate, Ubiquiti.

Nie wiem, czy na OpenWRT da się ustawić kilka niezależnych separowanych
sieci, począwszy od routera brzegowego przez NAT, firewall, osobnych userów
do VPN itd.
Poza tym firma raczej nie zaakceptuje routerów z takim oprogramowaniem, a
gdyby nawet, to firma ubezpieczeniowa może stwarzać problemy w razie
żądania odszkodowania.

Swego czasu, jak kładłem Symbole - to router kosztował kilka tysięcy
dolarów. Gro z tego to był koszt certyfikatów bezpieczeństwa i
zabezpieczeń. Większe firmy miewają takie wymagania.

--
Pozdrawiam.

Adam