Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 26 Oct 2023 18:42:20 +0200
On 26/10/2023 17:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Tyko że mowa o kontroli *zanim* PC się do niej podepnie. Kiedy na 3 przyciskach nie ma jak wpisać hasła wifi, a parowanie z telefonem to
Można na chwilę skasować hasło?

Porządne urządzenie wifi odmówiłoby podpięcia pod otwartą sieć.

(jedynie wybrać strzałkami nazwę sieci, zaś hasło ustawić
z PeCeta -- po zainstalowaniu drukarki w systemie)

Mam w domu 4 routery bezprzewodowe obecnie, do których podpiętych jest kilkadziesiat urządzeń (głównie smarthome). Wyłaczenie "na chwilę" niewątpliwie jest operacją logistyczną podobną do katastrofy.

I to z powodu idiotycznej drukarki?

Okazało się, że debile-programiści nie wpadli na to, że maska sieci może mieć coś innego niż 255 i 0. Ale nie dowiedziałem się o tym, bo się nie chciało sparować. A nie chciało z powodu tego błedu. Straciłem kilka godzin życia tylko dlatego, że jakiś imbecyl zrobił oszczędności na wyświetlaczu i zamiast programistów zatrudnił kretynów.
Z maskami tak chyba bywa w domowych urządzeniach. ;)
Inna sprawa, że w domu chyba można pozwolić sobie na zero.

Używam dwóch zewnętrznych sieci VPN z 192.168.x.y i 10.x.y.z i nie mam wpływu na ich adresację i maski.

Aby nie konfliktować z urządzeniami w środku intranetu, pozostała trzecia prywatna klasa adresowa, niestety bez "ładnej" maski.

Do tej pory drukarka wifi, pompa ciepła, telewizor, dwa czujniki temperatury i jakieś jeszcze duperele wybijały sobie o nią zęby.

Wszystko embedded, pisane przez dyletantów.

Ja, kiedy robiłem remont generalny mieszkania, a potem budowałem dom, nie miałem kiełbie we łbie i zrobiłem instalację ethernet. Niewiele rzeczy w moim domu przydało się bardziej, od tych kilkuset metrów kabla.
Nie miałem kiełbI we łbie -- więc nie inwestowałem w okablowanie...
W mieszkaniu mam wpodłogowe orurkowanie -- ani myślę o wciągnięciu
tam skrętki...

Bo myślenie wykonuje się *przed*.

Moja drukarka z WiFi podpięta do Tendy okupuje na stałe adres
6.6.6.6

Masz drukarkę wystawioną w internecie? Mieszkasz w Arizonie?

Inna Tenda ma adres 192.6.4.1

Ta też jest w internecie? W Palo Alto?