Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Długość kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Długość kabla sieciowego
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Fri, 28 Oct 2022 16:26:28 +0200
W dniu 19 paź 2022 o 09:07, trybun pisze:

Gogle mam, Googli - nie mam, nie używam imperialnych wynalazków.

Internet nie jest imperialnym wynalazkiem?

A komu konkretnie przypisujesz jego autorstwo?

Oj, grupa już mi pomogła w wątpliwościach co do strat mocy sygnału powodowanego długością kabla sieciowego.

Mocy? ;) Ile watów spadło? ;)

Åšrednio 1 dB na metr.

Dziesięciokrotnie na 10 metrach? -- to chyba bardzo dużo...

Dlatego w tym wypadku  trzeba korzystać z jak najkrótszego kabla i jak najlepszej jakości.

Abyś zobaczył koszmarne łącze to byś musiał wyjechać poza miasto.

Miasto ma inną propagację pozamieście?

W żadnym mieście w którym bylem nie było problemów z szybkością internetu. Nawet darmowe Aero2 chodzi jak burza.

Tu się liczy każdy centymetr wydajności i o każdy trzeba walczyć.

Chyba w wyczynowych silnikach spalinowych tak
jest -- o każdy centymetr sześcienny trzeba walczyć...

BTW to nie jest cm^3, lecz (cm)^3 czyli centy sześcienny
metr sześcienny -- potęgowanie ma inny priorytet niż mnożenie...

   0.01*m^3 =/=(0.01*m)^3

I w walce o sprawność łącza internetowego.

<Pop. w WÄ…tku] Aktualny WÄ…tek [Nast. w WÄ…tku>