Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] D�ugo�� kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] D�ugo�� kabla sieciowego
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Fri, 28 Oct 2022 13:50:10 -0700 (PDT)
piątek, 28 października 2022 o 16:26:01 UTC+2 trybun napisał(a):

> Dobrze wiedzieć, jednak ja mam dość marnego dostawcę, 1.5-2MB/s to górne
> prędkości i dostępne tylko momentami. A średnia to 0,6MB/s. Tak więc jak
> widać u mnie każdy detal się liczy.

Mam nadzieje ze szanowni dyskutanci rozrozniaja aspekty i specyfike dzialania
jakiegos pasciatego DSL-a gdzie centralowy DLSAM jest 4-5-7km od odbiornika or
kabla cat5/6 lezacego na obszarze posesji czy wrecz w domu.

Powodow dla ktorych ethernet moze nie dzialac dobrze na dlugich dystansach jest
pare i np. lutowanie drutow nie jest tu decydujace.

U mnie jak mialem neozdrade to polutowanie drutow wiele nie pomoglo.

Ja i tak mialem szczescie bo mialem dosyc stabilne 6mbit down i 0.5mbit up. W
apartamentowcu blizej centrali jakims cudem sie cieszyli ze maja pol megabita
do siebie i jakies nedzne uploady ale przynajmniej nie zrywalo nosnej za czesto.
No i technik co przyjechal testy jakie robil to polegaly na tym ze liveboxa
wpinal w moje rj11 i na swoim laptopie patrzyl czy mu jutub dziala. Jak
dzialalo to pisal ze lacze sprawne.
Nie interesowalo go ze czasem leci burza uszkodzonych pakietow i synchro sie
zrywa i czasem nie ma netu minute a czasem 20 a czasem tylko restart modemu
dziala.

Tak ze nie ma co sie ambicjonalnie konfrontowac w temacie druta. Czy zaciskany
czy lutowany jak dziala to dziala (i jednak czesto jednak dziala) a jak nie
dziala to najczesciej jest po prostu gdzies uszkodzony i jakby sie mialo
reflektometr to sie powie gdzie trzeba kopac...