Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 28 Jun 2022 20:03:37 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 62bb396a$0$565$65785112@news.neostrada.pl

Skasowałem chwytliwą partycję, założyłem w jej miejsce nową NTFS
i wgrywam tam jej poprzednią zawartość plik po pliku... Nie ma
mowy o przeszłości tej akurat partycji... Ale niekoniecznie po
przebootowaniu osiągnę sukces... Na razie nowa partycja nie
jest trzymana masą systemowych programów, ale tak już bywało,
że po restarcie znów była chwytana...

I oto jest -- jak było!!! Po restarcie partycja nie dostała literki,
choć była odkryta a po nadaniu literki pod pracującym WXP została
uchwycona masą okołosystemowych programów...

Partycja, której niedawno nie było -- postawiłem ją od nowa,
sformatowałem i wgrałem tam pliki, które są kopią karty
pamięci Redmi Note 9 pro... Plik po pliku...

Zero przeszłości!!! Nowa partycja jest tak traktowana!

Sukces!!! -- ale nie mój! Już każdy z 4 WXP chwyta tę partycję.
I najwyraźniej tylko tę!!! -- sprawdziłem wyrywkowo...

Partycję można ukryć, laptop przebootować pod WXP i skasować...
Można od razu przebootować na 64W10 i skasować...

ALE POZOSTAJE PYTANIE -- dlaczego ta akurat partycja,
choćby tworzona od nowa, która nigdy wcześniej nie
istniała -- jest tak łapczywie ;) chwytana...

BTW -- różne WXP różnie ją chwytają.
Przykładowo WXP_B nie chwyta grafiką, ale:
- OE
- Explorer
- svchost
- System (tu chadza o wirtualne napędy -- oczywista obrazków płyt nie ma tej
partycji)
- tClock (to zegarek synchronizujący czas ze światem)
- zlClient (to ogniościanka)

Na tej partycji nie ma niczego ciekawego z punktu widzenia Windows!!!
Skopiowana karta pamięci Redmi Note 9 pro...
Skopiowana cała partycja exFAT, później przepisana plik po pliku na
NTFS, później różnie (i jako partycja, i plik po pliku) kopiowana...

-=-

Tak wygląda postęp M$:
- zupełny koszmar DOSa
- droga przez mękę do sukcesu WXP
- bezproblemowe życie W10

-=-

- Po co to piszesz?
- Bo chcę podlizać się Gatesowi.
- I co?
- Myślę, że Gates mnie przeczyta i pomoże mi.
- Poważnie myślisz, że pomoże ci czyjeś czytanie? ;)

-=-

Oczywiście o żadnym trzymaniu tej partycji pod 64W10 nie ma mowy!!!!

-=-

Wiem z mego własnego doświadczenia, że jeśli WXP uweźmie się na jakąś
partycję -- trudna sprawa, ale specjalnie na potrzeby osoby, która
mówi o możliwości czyszczenia przeszłości -- sprawdziłem i napisałem...

Dla 3 WXP ta partycja pojawia się tak samo, jak partycja podczepiona
via USB... (pod jednym WXP była: utworzona, sformatowana, nazwana
i zapisana; dla innych WXP tego laptopa -- jest ona nowa)

Różne litery, różne sygnatury partycji itd...

-=-

I to już jest koniec!!!
(partycję skasuję i postawię kolejny raz -- pod 64W10; może nieco
poprzesuwam inne, by ta nie trafiła dokładnie w to samo miejsce na dysku...

Mogę jeszcze zbootować z USB -- i najnowszym (czy niemal najnowszym)
AOMEI to i owo poprawić... Mogę nawet z obrazka zawierającego
,,autonomiczny'' AOMEI, leżącego na dysku, który będę obrabiał,
ale tu niestety też pojawi się problem literaturowy -- jedna
z partycji otrzyma literę C... I nawet nie zdołam jej wówczas ukryć...

Polecam AOMEI -- choć nie ukrywa partycji bez zdejmowania
literki i czasami ,,poprawia'' ;) bez uprzedzenia...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.b_'