Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 3 Jul 2022 01:47:39 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 62c02f44$0$489$65785112@news.neostrada.pl

Problem szybkości (spór z Irokezem w innym wątku) może mieć źródło
w połączeniu
- dysków 4K
- kompresją NTFS.

Najwyraźniej ma swe źródło w kompresji NTFS. Co najmniej cztery różne
programy pokazują stosowne wyrównanie partycji -- ale z jakiegoś powodu
kompresja NTFS daje smutne efekty, i to chyba postępujące w czasie.
(czyli jest coraz gorzej)

Z jakiegoś powodu niektóre programy pokazują, że sektor ma 512 bajtów.

Na końcu zapisanego dysku nie uzyskam 100 MB/s, ale na końcu pustego
uzyskuję 70 MB/s ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego -- gdy:
- pozbędę się kompresji i na źródłowym dysku, i na docelowym
- i włączę buforowanie zapisu na docelowym.

Na samym końcu pustego (z dostateczną ilością ciągłego miejsca wolnego)
dysku otrzymuję nieco ponad 80 MB/s zarówno w czytaniu, jak i w pisaniu.
Prawie Na początku dysku -- ponad 150 MB/s czytania i prawie 150 MB/s.

Za każdym razem 128 MB, 8 Queues...

To testowe (w rzeczywistości nie są możliwe do uzyskania) szybkości,
ale wymowne.

Czy Irokez mógł zapisać 60 GB z szybkością 100 MB/s?
(czyli w 10 minut) Tego nie wiem -- zechce, to powie.

Nie mogłem uwierzyć w złą formę swych dysków -- podczas dużej
aktualizacji opcjonalnej komputer zmroził się za sprawą CPU,
nie dysków. Problem w tym, że nie wszystkie FSy są skompresowane...

Kopiowanie pliku
- skompresowanego na skompresowany (teoretycznie bez dekompresji)
    jest znacznie wolniejsze niż
- nieskompresowanego na nieskompresowany.

Nie tylko pod 64W10, ale także pod WXP, gdzie nie ma mowy o dekompresji
antywirusowej... Inne dyski nie wykazywały takiego spowolnienia związanego
z kompresją NTFS. (teoretycznie powinno być przyspieszenie, bo mniej do
pisania i czytania)

Oczywiście wszystkie partycje są poprzesuwane/wyrównane czy jakkolwiek
to nazwiemy. Czy są wyrównane stosownie -- tego nie wiem. Ponoć ;) tak.
Być może trzeba inaczej wyrównać.

Do tej pory na F-S nie miałem dysków 4K a kompresja NTFS nie zmniejszała
szybkości ani zapisu, ani czytania.

Kopiowanie na początku pustego dysku daje rzekomo około 150 MB/s
ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego.

Na końcu dysk jest wolniejszy niż na początku a pełny dysk
może nie mieć ciągłego miejsca pustego.

--