Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Mon, 13 Jun 2022 22:57:29 +0200 (GMT+02:00)
Irokez

> : musi kosztować.
> > Każdy laptop ma WiFi...

: Każdy smartfon ma Bluetooth, więc NAS też powinien mieć Bluetooth?

Może mieć i NFC. ;) Miałem na myśli ceny, gdy pisałem, że każdy
 laptop ma WiFi... Pisałeś, że taki NAS (z WiFi) musi
 kosztować...

BTW -- chyba masz w swoim NAS dyski SSD, bo HDD z dysku na dysk
 ciągną u mnie z zawrotną ;) szybkością sięgającą w porywach aż
 7MB/s, czyli znacznie poniżej możliwości nawet mojej Tendy -- Ty
 (jak kiedyś pisałeś) masz WiFi6, czy jak kto woli
 ax...

Wprawdzie tyle ciągną te dyski na końcu swej powierzchni, ale to
 jedne z najszybszych talerzowych dysków 2.5" w ogóle...

: Tego WiFi w żadnym wypadku nie zapewnia
: w minimalnym chociaż zakresie

Czego? Bezpieczeństwa czy szybkości?

Pisałeś niedawno o współpracy z chmurą -- jak łączysz się z tą
 chmurą? Ja -- via choćby (jak chyba w piątek w sklepie z
 okularami) WiFi sklepu, gdy nie mam swego netu komórkowego... Nie
 narzekam na włamania... (nie jestem paranoikiem?)

Do banku na swe konto logowaniem się swym telefonem via Wi-Fi
 pracowniczki banku...

Też bez panicznego strachu... ;)

: Więc co najwyżej może to być miły dodatek

Miły, choć nieprzydatny?...

: Nie napisałeś czy chcesz tylko trzymać pliki,

Mam luźne dyski 2.5" -- chciałem do nich kupić obudowy USB, więc
 pomyślałem o NAS... Pytałem o coś taniego -- więc chyba o coś
 najprostszego, ale z WiFi, najlepiej WiFi 5 GHz, bo mam taki
 APek, kupiony za aż ;) 75 PLN na ,,rozdrożu", czyli w
 Carrefourze...

-&-

Przepraszam Irokez, jeśli Cię ranię, ale wygląda mi na to, że
 bajerujesz...

Kopiuję pliki wielkości ~40 GB z dysku talerzowego na inny
 talerzowy dysk w laptopie... Rzekomo oba dyski na początku swej
 powierzchni dają się czytać z szybkością sięgającą 150MB/s, ale
 rzeczywiste kopiowanie daje w porywach 7 MB/s...

Czytanie wprawdzie jest szybsze, ale też dalekie od kresu WiFi
 choćby AC, czyli WiFi 5 -- Ty ponoć masz zdecydowanie szybsze
 WiFi...

Coś też kiedyś wspominałeś o sensowności APka WiFi AC bez
 gigabitowopersekundowego łączą przewodowego...

Coś plączesz... :)

-&-

Do uczciwszych -- potrzebna mi tania obudowa ;) na dyski 2.5"
 SATA, zwana NAS... Sprzętowe macierze -- tak, cuda niewidy --
 nie... Wi-Fi 5GHz AC, może USB itp...

Tanio, użytecznie, rozdanie...

Chcę mieć łatwy dostęp do 2.5" dysków. SATA..

Co najmniej na pięć dysków 2.5" SATA.
3.5" mógłbym wstawić do starego blaszaka...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----