Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 12 Jun 2022 20:29:50 -0700 (PDT)
niedziela, 12 czerwca 2022 o 12:46:36 UTC-5 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> +> mogę, gdyż nie mam SWAPu (mogę postawić, ale brak mi
> Informuję -- przestrzegam.

okok.

> 14 rzędów wielkości w dziesiętnym to raczej ;) dużo...
> 500 GB to ,,tak duży'' dysk?
>
> 4E12 bitów?

Blisko
https://documents.westerndigital.com/content/dam/doc-library/en_us/assets/public/western-digital/product/internal-drives/wd-blue-hdd/product-brief-western-digital-wd-blue-pc-hdd.pdf
pisza ze 10^14 w bitach.
W bajtach to nieco mniej.

Wychodzi mi okolo 12TB.
Przy 500GB masz ~1/25 szansy

To juz sporo. Choc nie wiem jak sie to zmienia dla ssd czy dla calego sznurka
bo dysk swoje ale kabel swoje, chipset na plycie swoje, i docelowy dysk swoje
przy zapisie.

Te 1/25 moze sie relatywnie szybko zmienic w 1/4...