Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 12 Jun 2022 10:27:22 -0700 (PDT)
sobota, 11 czerwca 2022 o 19:46:30 UTC-5 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> Kopiowałem partycję -- 286 GB, w tym 52.57 GB wolnego...
> Po skopiowaniu sprawdziłem bajt po bajcie -- co najmniej
> jeden plik skopiował się z błędem. Dysk do VBoxa 36.1 GB
> zawiera co najmniej jeden bajt inny na kopii... 90% tego
> pliku nie zawiera błędu; pozostałych %% zweryfikować nie
> mogę, gdyż nie mam SWAPu (mogę postawić, ale nie brak mi
> ochoty) a brak mi RAMek...
(ciach reszta)
Ale masz pytanie czy tylko informujesz ze sie pliki kopiuja niedobrze czasem?

OIDP error rate co prawda jest dosyc niski (jakies 10^-16 czy 10^-30) i
zazwyczaj korygowany na jakims tam etapie.
Ale majac dysk tak duzy to pomalu sie opieramy o takie sytuacje juz nie na
poziomie ryzyka/szczescia jak w lotto.

Datahoarderzy juz sie pomalu ucza aby sobie crc/md5/inne  sobie sprawdzac bo
takie nietrywialne bitswapy czasem umykaja algorytmom.
Tak wiec po prostu skopij go ponownie i zbacz czy rezultat jest inny.