Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] problem z portami usb

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] problem z portami usb
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Fri, 03 Jun 2022 18:12:21 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 3 Jun 2022 17:30:58 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <t7d9hd$vj5$1@dont-email.me>
 od heby <heby@poczta.onet.pl>  :

>Nie znam. Najbliżej sa troche lepsze testery prądu/napięcia, które
>pokazują wynegocjowany protokół ładowania (i napięcia na kablach
>sterujących). To czego szukasz, nie widziałem. Do problemu w oryginalnym
>poście nada się częściowo. Ogólnie w kablach USB jest bida - praktycznie
>wszysto jest miernej jakości i pozostaje wydłubać kable 5gbps licząc na
>to, że sa lepsze od zoptymalizowanych 480Mbps.

Testować przepływność danych można za pomocą dysku USB/SATA czy
USB/NVME, natomiast co do testowania wydolności prądowej najlepszy
będzie zasilacz warsztatowy, miernik uniwersalny i komplet
przełączanych rezystorów jako obciążenie(taki układ ominie nam wpływ
iskrzących złącz i marnej jakości źródła zasilania naszego układu*)
plus trochę druciarstwa (dobrych złączek USB do lutowania i zacnych
kabelków).

*) Kiedyś, kilka lat temu, postanowiłem sobie wyselekcjonować swoje
kable micro usb, miałem trzy mierniki uniwersalne usb(takie wpinane w
port, z wyświetlaczami) i przełączany rezystor jako obciążenie, całość
wpinałem do laptopa.
Gnówno to dało, ruszenie całym pospinanym pająkiem powodowało
fluktuacje wyników pomiarów w granicach +-20%.

Szwambuł Trantiputl