Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 14 Nov 2021 00:03:26 +0100

"trybun" smo2jb$9nu$3@gioia.aioe.org

UEFI jest ściśle związany/a z GPT czy taki
menadżer może także egzystować z MBR?

Jaki menadżer?

Uruchamiania.

Uruchamiania czego?
UEFI to nowa nazwa tego, co do tej pory ;) nazywałeś BIOSem.

UEFI musi współpracować także z MBR.

Co chyba oczywiste.
a) GPT do współpracy wymaga UEFI
b) mam Toshibę z GPT łażącą na Acerze

a->.__mam na Acerze UEFI
b->'

c) mam też dyski z MBR łażącą na Acerze

Mając UEFI startuję z MBR, więc UEFI współracuje z MBR...

A z EasyBCD?

Jak wygląda współpraca UEFI z EasyBCD?
Jeśli przestawisz w UEFI co trzeba na
Legacy -- uzyskasz współpracę, której domagasz się...

-=-

Akurat teraz właśnie kopiuję (do tego kopiowania wykorzystuję
AOMEI, który zawzięcie twierdzi, że nie jest zarejestrowany,
co mu wcale nie przeszkadza ;) w kopiowaniu EXT4, choć wg
tegoż AOMEI niezarejestrowany nie kopiuje EXT4) partycje
EXT4 spod WXP, ale Ty chyba nie rozmnażasz Linuksów... ;)

Po Ci WXP?

Nadto -- mogę równie dobrze (chyba nawet lepiej) tak samo
rozmnażać EXT4 spod W10 czy spod czegokolwiek, także z płyty...

Tyle tylko, że w tle słucham Beatlesów, mając pod WXP (tylko
na WXP -- pod innymi OSami nie brzdąka) ponoć cała dyskografię
The Beatles...

Zaraz może spróbuję rozmnażania za pomocą EaseUSa. :)
AOMEI jest zarejestrowany na masie ,,komputerów'', ale
na jednym (wirtualnym) stawia rejestracyjnego dęba,
choć poprawnej (sklonowany Linux pracuje równie dobrze
jak jego oryginał) współpracy nie odmawia...

Nadto pod WXP mam OE -- którym teraz akurat obsługuję
Grupy dyskusyjne... Mam też masę Thunderbirdów... Te
akurat pracują bezproblemowo pod różnymi systemami na
różnych komputerach i ,,komputerach''...

--