Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Wed, 10 Nov 2021 23:31:06 +0100 (GMT+01:00)
trybun nadal plącze się w swych  zeznaniach składanych przed
 publicznością...

: jest dysk GPT (W10) a ja dołożyłem stary
: dysk z  dyskiem z MBR i XP na pokładzie.

Miałem:
  - Toshibę z GPT razem z Samsungiem GPT
  - Toshibę z GPT razem z Samsungiem MBR
 - Toshibę z GPT razem z Samsungiem MBR i Seagatem MBR

To żaden problem. Problemem (małym) jest założenie BCD na GPT za
 pomocą EasyBCD. Nadal możesz założyć BCD na dysku z MBR
 (czymkolwiek, także edytorem  EasyBCD) i nadal możesz założyć BCD
 na dysku z GPT czymś innym niż EasyBCD, by później modyfikować
 wipsy BCD za pomocą EasyBCD i możesz obejść polityczny problem
 (niezakładania BCD na GPT za pomocą EasyBCD) różnorako, łamiąc ;)
 prawo...

Największym tu problemem jest celowość tego czynu... ;) Dokładniej
 -- bezcelowość...

: chciałbym uruchamiać na nowym kompie
: XPka  i z tym jest problem, jest nim ta
: niezgodność GPT vs MBR która
: przeszkadza programowi EasyBCD..

Nie rozumiesz swego problemu.

Na dysku z W10 masz GPT i masz BCD.
Dokładasz dysk MBR i dodajesz partycje tego dodanego dysku do BCD
 za pomocą EasyBCD. Tu jest problem, ale inny (WXP raczej nie
 współpracuje z BCD, więc trzeba sobie jakoś ;) radzić i EasyBCD
 radzi sobie) z którym poradziłeś sobie kiedyś... Raz można tak
 dołożyć WXP; można i kilka razy, ale później trudno nad tym
 zapanować, więc radzę sobie inaczej.

WXP rozmnaża ;) się za pomocą boot.ini, nie BCD. Raczej warto WXP
 startować od razu jako WXP, do czego można posłużyć się Plopem,
 umieszczając WXP na podstawowej partycji nieaktywnej -- na
 aktywnej ma być BCD z Plopem. Kolejne WXP można umieścić na
 logicznych, wskazanych zwykłym edytorem w boot.ini...

Często kopiuję systemowe partycje, często zakładam BCD od nowa
 (aby uniknąć bałaganu) i mam BCD na wielu partycjach.
Na jednym komputerze mogę mieć naraz kilkanaście BCD -- na różnych
 dyskach.

Rzecz jasna nie wszystkie te BCD są stale aktualne i użyteczne...
 ;) BCD można mieć nawet na logicznym -- tylko założyć raczej tam
 trudno...

Ty raczej celujesz w jedną partycje z BCD...

W razie czego mam możliwość startowania BCD z innych partycji, gdy
 mam wiele partycji z BCD...

EasyBCD radzi sobie z edycją już istniejących BCD na GPT, lecz
 (tak bóg, czyli M$ chcę) nie zakłada BCD na partycjach dysków z
 GPT... Tak przynajmniej było, gdy ostatnim razem chciałem założyć
 BCD na partycji dysku GPT...

Ty masz już BCD, więc nie masz tego problemy, póki nie
 skasowałeś/popsułeś BCD...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----