Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Thu, 12 Aug 2021 00:59:30 +0200
W dniu 11 sie 2021 o 17:14, Olek pisze:

Skasowanie partycji nie uwolniło komórek...

Czyli prawidłowo.

Być może prawidłowo, lecz sprzecznie z tym, co napisał Irokez:

   W dniu 7 sie 2021 o 19:48, Irokez pisze:

   > Wear leveling tak nie działa. Liczy się wolne miejsce
   > fizycznie na całym dysku.

   > Zapisy będą dotyczyć wszystkich wolnych komórek po
   > kolei aż dojdzie do końca i licznik całkowitych
   > zapisów zwiększy się o 1. Wtedy wracamy do
   > komórek na początek.

Przywróć tę partycję

Przywracałem wielokrotnie różnymi programami, ostatni
raz (kilka ostatnich razy) za pomocą AOMEI...

lub załóż w tym miejscu nową partycję,

Założenie nowej partycji sporo namiesza...
(danych nie skasuje, ale skomplikuje odczytanie tychże danych)

bez formatowania

Założenie nowej partycji namiesza także bez
formatowania tejże partycji.

czy zakładania systemu plików.

Jaką różnicę widzisz pomiędzy 'formatowaniem'
i 'zakładaniem systemu plików'?

Teraz potraktuj tę partycję np. linuksowym narzędziem
blkdiscard /dev/partycja

A teraz spróbuj coś odzyskać...

Nie używam Linuksa.

-=-

Skasowane partycje pracowały jako Over-Provisioning -- dane
zapisane na tych partycjach nie zniknęły pomimo *wielokrotnego*
zapisania dysku... (cały dysk ma ćwierć terabajta -- zapisałem
na tym dysku (rzecz jasna wraz z kasowaniem -- toż dysku nie
rozciągnąłem) wielokrotnie więcej... Skasowane partycje pracowały
jako Over-Provisioning prawie cały czas obok miejsca, które od
samego początku zostawiłem puste jako Over-Provisioning, ale
czasami (raczej krótko, ale jednak) bez tego miejsca, którym
czasowo (by potestować) powiększyłem ostatnią partycję...

--
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'