Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk SSD i podział na partycje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje
From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
Date: Fri, 6 Aug 2021 23:50:15 +0200
Trafił mi się dysk SSD. Chciałbym zainstalować system operacyjny. Zastanawiam się czy dzielić dysk na partycje i jeśli tak, to jak?

Obawiam się, że jak zrobię stosunkowo małą partycję na pod windows to mi zapisy szybko doprowadzą taką partycję do stanu nieużywalności. Jak nie zrobię partycji, to będzie bałagan i pomieszanie danych użytkownika z danymi systemowymi.

Czy są jakieś zalecane praktyki w tym aspekcie? Robić, nie robić, jak znaleźć jakieś sensowne wyjście? Dysk SSD o pojemności 1TB.

JaceK