Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Thu, 12 Aug 2021 14:30:23 +0200 (GMT+02:00)
Irokez pisze coś, czemu moje doświadczenie zaprzecza:

> Obawiam się, że jak zrobię stosunkowo małą partycję na pod windows to mi
> zapisy szybko doprowadzą taką partycję do stanu nieużywalności.

Moje doświadczenia mogą to potwierdzać.
(nie muszą -- można założyć tę stosunkowo małą partycję jako
 jedyną na dysku)

Być może moje doświadczenia trwały zbyt krótko... (być może trzeba
 zapisać więcej terabajtów, by dysk sięgnął po komórki wcześniej
 przypisane do innej partycji i tam zapisane użytecznymi
 danymi)

Irokez: Wear leveling tak nie działa. Liczy się wolne miejsce
 fizycznie na całym dysku.

Niekoniecznie.

Irokez: Zapisy będą dotyczyć wszystkich wolnych komórek po kolei
 aż dojdzie do
Irokez: końca i licznik całkowitych zapisów zwiększy się o 1.
 Wtedy wracamy do komórek na początek

Moje doświadczenia temu przeczą.

-_-

Być może po 100 (200 czy 300) zapisach dysk sięgnie do pozostałych
 wolnych komórek, ale na razie zachowuje się tak, jak typowy HDD.
 Być może jest to celowy zabieg -- zezwalający na odzysk
 danych...

Być może (raczej -- zapewne) nie każdy SSD ma tę samą strategię...

-_-

Być może dopiero SE zwróci wszystkie komórki...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----