Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 16 Jul 2021 20:40:29 +0200
On 16/07/2021 20:32, ąćęłńóśźż wrote:
Nie bardzo rozumiem, jakim cudem ma mi nie być potrzebny router do internetu (~900Mbit/s) i co tutaj pomoże 1 switch (1000Mbit/s)
Nie musisz robić backupu ze strychu w kotłowni przez wszystkie segmenty sieci

Ale mogę. W zasadzie robię - monitoring mam w miejscu A a zapasowy NAS w miejscu B, na który ten monitoring się backupuje non-stop przez sieć lokalną.

, możesz backupować te swoje terabajty stawiając obydwa urządzenia
(source i target) w jednym pomieszczeniu, w którym np. stoi osobny switch

Innymi słowy - wieczorkiem, tak z godzinkę przed spaniem do kotłowni znoszę:
a) oba latopy
b) ze 3-4 komputery stacjonarne
c) podpinam kilka monitów klawiatur
d) robie szybki backupik
e) jeszcze czasu styknie na zabranie tego na górę

W sumie możesz mieć racje, po co samochód jak można mieć wrotki.

(u mnie np. w każdym pomieszczeniu jest switch 8-portowy, bo łepetyna nie przewidziała konieczności routera 32-portowego dla idealnej gwiazdy, pracy i nauki zdalnej, kilku tunerów TV z ethernetem, kilku drukarek itp. itd.), w skrajnym przypadku po nadaniu urządzeniom adresów możesz nawet wyłączyć router, a backup nadal leci przez wyniesiony switch.

Myslisz że router jest tutaj wąskim gardłem, w LANie :D? Jesteś pewny, że wiesz o czym piszesz?

W tym wątku wkręciły się dwa problemy:
1) sieć 1Gbps z hasłem "na co to komu"
2) internet 900MBps który nie wyrabia na bieda-routerze

Pierwszy jest rozwiązany miedzą w ścianach i działa znakomicie w każdym detalu.

Drugi jest troche kłopotliwszy, ponieważ okazało się że znalezienie płyty głównej z dwoma 1Gbps jest o dziwo trudne, a zabawkowe, pudełkowe routery są sensowne do oglądania porno z netu, ale nie do moich zastosowań, jak dzialenie kilku źródeł netu i algrotymika po drodze.

Jeden ma taką architekturę, drugi siaką - najlepiej być zdrowym i bogatym, ale mało kto jest na dłużej.

Mozna być też biedym i sprytnym. Położyć tanie kable 5e zamiast latać codziennie do kotłowni z kilkoma gratami. Nie jestem "normalny" jeśli chodzi o ilośc sprzętu w domu, jego zastosowania itp rzeczy. Nie przykładaj miary Kowalskiego do mnie. Nie pasuje.