Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Polityczne kumoterstwo...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Polityczne kumoterstwo...
From: dantes <dantes@qmail.com>
Date: Wed, 7 Jul 2021 14:02:55 +0200
Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:08:35 +0200, heby napisał(a):

> Nie drukuje się PCB w uniwersalnym CAD, używa się specjalistycznych.
> Mowa o projektowaniu 3D jakiś dupereli do wydruku.

Wiem już, że autor wątku pyta raczej o drobiazgi, nazwane pieszczotliwie
przez Ciebie, duperelami. Się wygadał. Ale chciałem polecić coś na co warto
zwrócić uwagę. A nuż autor chciałby zaprojektować np. ładowarkę indukcyjną
do smartfona koleżanki. A o ile się nie mylę to FreeCAD ma jakąś "wtyczkę"
od KiCAD'a. A ten ostatni to najlepszy z darmowych do PCB, raczej. Chodzi
mi o to, że PCB zrobione w KiCAD można ładnie "zaimportować" do FreeCAD'a.
A czy i na ile można będzie we FreeCAD robić "drobne" poprawki
w zaimportowanym PCB to się okaże.

> Na przykład OpenSCAD, którego dokładnie w tej konfiguracji używam od lat
> do projektowania różnych detali trudnych do ogarnięcia klikaniem za to
> łatwych do ogarnięcia matematyką.

Myślałem również o OpenSCAD. Dzięki za potwierdzenie.

> Po co to komu, kto ma drukarkę?
Czasem się przydaje.

> Nie mylisz przypadkiem general puprpose
> CAD z narzędziem do projektowania wieszaków na kalesony w 3D?

Wieszak na kalesony można zrobić w 2D... z drutu,
a do tego wystarczy LibreCAD lub QCad pod Linux'a - jest moduł dla SLAX'a.
Tak przy okazji. Sprawdził się jako "minimalistyczny" na 128 MB,
czy znalazłeś coś innego, czy też szyłeś coś na miarę, od podstaw?